Η μοτοσικλέτα ιατρικής έκτακτης ανάγκης είναι ένα βασικό, σχεδόν απαραίτητο μέσο διάσωσης σε συγκεκριμένα σενάρια. Στα κέντρα των πόλεων, σε δασώδεις ορεινές περιοχές, στις παραλίες των ακτών μας, σε κρίσιμα σημεία του δικτύου αυτοκινητοδρόμων: υπάρχουν καταστάσεις στις οποίες η άφιξη ασθενοφόρου ή ελικοπτέρου είναι εξαιρετικά περίπλοκη, αν όχι αδύνατη.
Έχει τύχει σε κάθε διασώστη να αναφωνήσει ένα “διάολε” σε ορισμένες καταστάσεις, ειδικά αν το Κέντρο Επιχειρήσεων ανακοινώσει μια ιατρική κατάσταση που εξαρτάται από το χρόνο.
Οι επιφυλάξεις σε σχέση με αυτό το μέσο διάσωσης αφορούν την ασφάλεια του ίδιου του διασώστη, και από αυτή την άποψη η εξέλιξη σε τρίτροχες μοτοσικλέτες έχει οδηγήσει σε βελτίωση.
Ναι, αλλά πόσο έχει βελτιωθεί η ασφάλεια;
Σύγκριση μεταξύ τρίτροχων και δίτροχων μηχανοκίνητων οχημάτων
Λόγω των κινδύνων που συνδέονται με τις συγκρούσεις με μοτοσικλέτες, η εξάπλωση των τρίτροχων οχημάτων, γνωστών και ως trikes, φαίνεται ότι καθιστά τους μοτοσικλετιστές ασφαλέστερους.
Τα κύρια μειονεκτήματα των μοτοσικλετών εστιάζονται σε τρεις βασικούς παράγοντες: σταθερότητα, προστασία και έλεγχος.
Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν την ασφάλεια των μοτοσικλετών τροποποιώντας τα σχέδια ώστε να ανταποκρίνονται στη διόρθωση αυτών των μειονεκτημάτων, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης της σταθερότητας και της άνεσης της οδήγησης μιας τρίτροχης μοτοσικλέτας.
Ιατρική μοτοσικλέτα έκτακτης ανάγκης, εδώ είναι τρεις βασικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την αξιολόγηση των τρίτροχων και των παραδοσιακών μοτοσικλετών:
Αυξημένη ισορροπία. Η προσθήκη ενός τρίτου τροχού επιτρέπει μια πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους. Αντί το βάρος της μοτοσικλέτας και των επιβατών (το οποίο μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 κιλά) να κατανέμεται σε δύο σημεία, το βάρος τριγωνίζεται και κατανέμεται σε τρία σημεία. Αυτή η ίση κατανομή του βάρους όχι μόνο μειώνει την προσπάθεια που πρέπει να καταβάλει ο οδηγός για να κρατήσει το ποδήλατο όρθιο, αλλά αυξάνει επίσης την πρόσφυση και την ισορροπία που έχουν τα ελαστικά στο δρόμο καθώς στρίβει στις στροφές, φρενάρει και επιταχύνει.
Αυξημένη σταθερότητα. Οι αναβάτες των τρίτροχων δεν χρειάζεται να σκύβουν στις στροφές για να αποφύγουν την ανατροπή, καθώς ο τρίτος τροχός κρατά τη μηχανή σταθερή σε όλη τη διάρκεια μιας στροφής. Αυτή η σταθερότητα υπάρχει και στα φανάρια. Εκτός από τη μείωση των τραυματισμών από ανατροπή, ο σχεδιασμός ενός τρίτροχου αφαιρεί την πίεση από τα γόνατα και τους μυς του αναβάτη, καθώς δεν χρειάζεται πλέον να την σταθεροποιεί με το σώμα του.
Αυξημένη ψυχική ηρεμία. Τα τρίτροχα είναι πιο άκαμπτα και στρίβουν περισσότερο σαν αυτοκίνητο παρά σαν ποδήλατο. Ένα ποδήλατο βασίζεται στην αντίρροπη οδήγηση και στην υπολογισμένη κλίση για να διαπραγματευτεί την τέλεια στροφή. Ορισμένα τρίτροχα μοντέλα διαθέτουν χαμηλότερα καθίσματα για να επιτρέπουν στον αναβάτη να διατηρεί τον έλεγχο σε χαμηλότερες ταχύτητες. Αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στην πεποίθηση ότι τα τρίτροχα είναι ασφαλέστερα.
Η μοτοσικλέτα ιατρικής έκτακτης ανάγκης είναι απαραίτητη σε ορισμένες ειδικές καταστάσεις και δεν πρέπει ούτε να χρησιμοποιείται καταχρηστικά ούτε να εγκαταλείπεται εύκολα: για κάθε σενάριο, το καταλληλότερο μέσο.
Πηγή: https://www.emergency-live.com/ambulance/ambulance-medical-emergency-motorcycle-mem-and-accidents-are-three-wheelers-trikes-safer-than-two-wheelers/
Παναγιώτης Σπανός
Προνοσοκομειακός Διασώστης
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ