Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Προνοσοκομειακή Φροντίδα » Αγγλία: Νέα πρωτόκολλα για απειλητικές για τη ζωή ιατρικές κλήσεις έκτακτης ανάγκης

Αγγλία: Νέα πρωτόκολλα για απειλητικές για τη ζωή ιατρικές κλήσεις έκτακτης ανάγκης

Η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του Λονδίνου και η Υπηρεσία Ασθενοφόρων West Midland έχουν δοκιμάσει μια νέα προσέγγιση για τον χειρισμό των κλήσεων ιατρικής έκτακτης ανάγκης 999 της κατηγορίας 2.

Οι 4 κατηγορίες

Επί του παρόντος, όταν καλείτε το 999 για επείγον ιατρικό περιστατικό, ταξινομείστε σε 4 κατηγορίες. Αυτές οι 4 κατηγορίες αντικατοπτρίζουν το πόσο επείγον είναι να σας παρασχεθεί θεραπεία.

Κατηγορία 1

είναι οι ασθενείς με άμεση απειλή για τη ζωή τους. Πρόκειται για ασθενείς που αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπως καρδιακή ανακοπή ή σοβαρή αλλεργική (αναφυλακτική αντίδραση).

Ο χειριστής ελέγχου του ασθενοφόρου θα κάνει ερωτήσεις όπως: – Έχουν τις αισθήσεις τους; Αναπνέουν; Και τι συνέβη;

Κατηγορία 2

είναι οι ασθενείς που αντιμετωπίζουν επείγοντα ιατρικά περιστατικά που απειλούν τη ζωή τους – όπως εγκεφαλικό επεισόδιο, καρδιακή προσβολή, σοβαρά εγκαύματα, σήψη ή επιληπτικές κρίσεις και πολλά άλλα.

Κατηγορία 3

οι ασθενείς θεωρούνται ότι χρειάζονται επείγουσα θεραπεία. Μπορεί να έχουν καταστάσεις όπως: κοιλιακοί πόνοι, καθυστερημένος τοκετός, μη σοβαρά εγκαύματα ή κάποιος που έχει επείγον διαβητικό περιστατικό.

Κατηγορία 4

οι ασθενείς θεωρούνται μη επείγοντες και θα μπορούσαν πιθανώς να μεταβούν μόνοι τους στα ΤΕΠ ή να λάβουν καλύτερη θεραπεία σε ένα κέντρο επείγουσας θεραπείας ή ακόμη και από τον παθολόγο ή τον φαρμακοποιό τους.

 

Νέα πρωτόκολλα για τους ασθενείς της κατηγορίας 2

Το NHS England πρόκειται τώρα να αντιμετωπίσει μια συγκεκριμένη ομάδα ασθενών με διαφορετικό τρόπο. Το 40% των ασθενών που αξιολογούνται ως κατηγορία 2, έχουν μια πάθηση που μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα αλλού. Αυτοί οι ασθενείς θα δέχονται τώρα μια επανάκληση από γιατρό ή νοσηλευτή που θα συνομιλεί μαζί τους για να αξιολογήσει καλύτερα τις ανάγκες τους και να τους συμβουλεύσει για τις πρώτες βοήθειες και την άμεση θεραπεία. Εφόσον κριθεί σκόπιμο, οι ασθενείς αυτοί θα παραπέμπονται σε άλλες υπηρεσίες.

Χρόνοι απόκρισης ασθενοφόρων

Τα ιδρύματα ασθενοφόρων σε όλη τη χώρα παραμένουν υπό έντονη πίεση και συνεχίζουν να χάνουν τους υφιστάμενους στόχους για την έγκαιρη απάντηση των κλήσεων 999.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα έδειξαν ότι τα ασθενοφόρα είχαν βελτιώσει τους χρόνους ανταπόκρισης, με το μέσο χρόνο ανταπόκρισης τον Ιανουάριο για τα ασθενοφόρα που ασχολούνται με τα πιο επείγοντα περιστατικά κατηγορίας 1, όπως η καρδιακή ανακοπή, να είναι οκτώ λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, μια βελτίωση από 10 λεπτά και 57 δευτερόλεπτα το Δεκέμβριο.

Ο τυπικός χρόνος ανταπόκρισης για αυτά τα περιστατικά είναι μόλις επτά λεπτά.

Εν τω μεταξύ, χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 32 λεπτά και έξι δευτερόλεπτα τον Ιανουάριο για την ανταπόκριση σε σοβαρές κλήσεις έκτακτης ανάγκης κατηγορίας 2, όπως καρδιακές προσβολές, εγκεφαλικά επεισόδια και σήψη, με απότομη μείωση από μία ώρα, 32 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, ο χρόνος ανταπόκρισης εξακολουθεί να υπερβαίνει κατά πολύ τον στόχο των 18 λεπτών.

Πώς θα λειτουργήσει το νέο σχέδιο

Σύμφωνα με το νέο αυτό σχέδιο, θα υπάρχουν περισσότεροι κλινικοί γιατροί στις αίθουσες ελέγχου των ασθενοφόρων.

Οι αξιωματούχοι λένε ότι έχουν εντοπίσει μια ομάδα ασθενών που θα χρειάζονται πάντα άμεση ανταπόκριση με ασθενοφόρο – όπως εκείνοι που βιώνουν εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιακές προσβολές της κατηγορίας 2.

Ωστόσο, περίπου το 40% των ατόμων της κατηγορίας 2 θα μπορούσε να λάβει μια επανάκληση που θα έχει ως αποτέλεσμα είτε να διατηρήσουν τη θέση τους στην ουρά για ασθενοφόρο, είτε να επαναπροσδιοριστούν οι προτεραιότητες, είτε να κατευθυνθούν σε εναλλακτικές υπηρεσίες, όπως ο γενικός τους γιατρός ή ένα κέντρο επείγουσας θεραπείας.

Αυτή η ομάδα ατόμων μπορεί να περιλαμβάνει άτομα με εγκαύματα ή άλλα επείγοντα ιατρικά περιστατικά όπου η σοβαρότητα της κατάστασης μπορεί να ποικίλλει. Ως εκ τούτου, είναι χρήσιμο να μιλήσετε με έναν κλινικό γιατρό και να συζητήσετε τα πράγματα λεπτομερέστερα.

Αποτελέσματα από τις πιλοτικές μελέτες

Σύμφωνα με τις πιλοτικές μελέτες, μέχρι στιγμής δεν έχουν εγερθεί ανησυχίες για την ασφάλεια των ασθενών και το σύστημα αυτό απελευθέρωσε περισσότερους πόρους. Κατά συνέπεια, τα ασθενοφόρα ήταν σε θέση να μεταβούν ταχύτερα σε πιο σοβαρά περιστατικά. Σχεδόν οι μισές από τις κλήσεις που έλαβαν επανάκληση είχαν ως αποτέλεσμα να δοθεί στον ασθενή συμβουλή ή να παραπεμφθεί σε διαφορετική υπηρεσία.

Ο Sir Julian Hartley, διευθύνων σύμβουλος του NHS Providers, δήλωσε: “Αυτό είναι ένα ευπρόσδεκτο βήμα για την ασφαλή αντιμετώπιση της πίεσης που ασκείται στις υπηρεσίες ασθενοφόρων και στα νοσοκομεία.

“Η έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της κάλυψης των αναγκών των ασθενών στο σωστό μέρος – είτε πρόκειται για νοσοκομείο είτε για κοινοτικό περιβάλλον – και στο ότι οι πιο επείγουσες κλήσεις της κατηγορίας 2, όπως για υποψία εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιακής προσβολής, απαντώνται το συντομότερο δυνατό.

“Ωστόσο, η μείωση της ζήτησης στην μπροστινή πόρτα δεν είναι αρκετή για να διασφαλιστεί διαρκής βελτίωση.

“Οι πιέσεις στην υπηρεσία ασθενοφόρων συνδέονται με πιέσεις σε ολόκληρο το σύστημα.

“Πρέπει να επικεντρωθούμε στη μείωση της υψηλής πληρότητας των κλινών, στην αύξηση της χωρητικότητας των κλινών και στη μείωση των καθυστερημένων εξιτηρίων μέσω αυξημένων επενδύσεων στην κοινωνική φροντίδα και στις κοινοτικές υπηρεσίες, επίσης.

“Πρέπει επίσης να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ελλείψεις εργατικού δυναμικού για να διασφαλιστεί ότι μπορούν να εφαρμοστούν μέτρα όπως αυτό. Περιμένουμε με ανυπομονησία το μακροπρόθεσμο, πλήρως χρηματοδοτούμενο σχέδιο της κυβέρνησης για το εργατικό δυναμικό”.

Απάντηση από το NHS England

Ο καθηγητής Julian Redhead, εθνικός κλινικός διευθυντής του NHS England για την επείγουσα και επείγουσα περίθαλψη, δήλωσε: “Αυτό το νέο σύστημα θα επιτρέψει μια συνομιλία μεταξύ ενός νοσηλευτή και ενός παραϊατρικού ή ενός γιατρού και του ασθενούς – και μεταξύ τους, θα είναι σε θέση να αποφασίσουν αν ένα ασθενοφόρο είναι η καλύτερη απάντηση ή αν δεν απαιτείται ασθενοφόρο και αν είναι καλύτερα να φροντιστούν σε διαφορετικό περιβάλλον.

“Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος ότι αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος χάνει τη θέση του στην ουρά (ενώ αξιολογείται).

“Αυτό που κάνει είναι να παρέχει πιο εξατομικευμένη φροντίδα για έναν ασθενή, αλλά μας επιτρέπει επίσης να απελευθερώσουμε πόρους για τους πιο ευάλωτους ασθενείς μας, ασθενείς που θα έχουν υποστεί εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιακές προσβολές”.

Οι υπηρεσίες ασθενοφόρων του NHS England προτείνουν τη μετάβαση στο νέο σύστημα τις επόμενες δύο εβδομάδες και θα το παρακολουθούν κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας του.

Πηγή: firstaidforlife

Παναγιώτης Σπανός

Προνοσοκομειακός Διασώστης

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ