Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Τροχαία » Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;

Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;

Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε.

Ποιο θα ήταν το πρώτο άτομο που θα καλούσατε στο τηλέφωνο, σε περίπτωση που είχατε ένα μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα;

Αυτή ήταν η ερώτηση που απηύθυνε ο ανεξάρτητος φιλανθρωπικός οργανισμός IAM RoadSmart, ο οποίος ειδικεύεται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας σε 1.004 οδηγούς από την Μεγάλη Βρετανία.

Αν και πολλοί από εμάς θα περίμεναν πως οι απαντήσεις θα αφορούσαν οικογενειακά πρόσωπα, κοντινούς φίλους ή έστω την αστυνομία, η πλειονότητα των ερωτηθέντων απάντησε πως θα καλούσε την ασφαλιστική εταιρεία.

Προφανώς, αυτό σχετίζεται άμεσα με την έκταση του ατυχήματος, αφού στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ερώτηση αφορούσε σε μικρές υλικές ζημιές, όπως χτύπημα σε προφυλακτήρα, γρατζουνιές κλπ.

Συγκεκριμένα, με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν, το 36% των ερωτηθέντων θα καλούσε πρώτα την ασφαλιστική εταιρεία.

Από εκεί και έπειτα, 30% και 28% των οδηγών θα καλούσε ένα μέλος της οικογένειάς τους ή την αστυνομία, ενώ οι κοντινοί φίλοι λαμβάνουν μόνο 9% των… προτιμήσεων.

Ακόμη, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε αντίθεση με το 28% που θα καλούσε πρώτα την αστυνομία, το 33% των οδηγών που ρωτήθηκαν, ανέφερε πως η αστυνομία θα αποτελούσε την τελευταία οντότητα που θα καλούσε.

Επιπλέον, 36% των ερωτηθέντων ανέφερε πως θα προσπαθούσε να αποσπάσει ομολογία-παραδοχή από τον οδηγό που χτύπησε το όχημά τους, χωρίς να περιμένει την μεσολάβηση της αστυνομίας ή κάποιου τρίτου.

«Μετά από ένα περιστατικό στο δρόμο, μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνει κανείς ήρεμος και να εξετάσει την πιο λογική ενέργεια»δήλωσε ο Neil Greig, Διευθυντής Πολιτικής και Έρευνας της IAM RoadSmart. «Το να καλέσετε την ασφαλιστική σας εταιρεία είναι το σωστό, αλλά είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η φύση της κατάστασης θα καθορίσει επίσης ποιον θα καλέσετε.

«Για παράδειγμα, θα προτείναμε να καλέσετε την αστυνομία μόνο αν κάποιος έχει τραυματιστεί, αν έχει διαπραχθεί έγκλημα ή αν βρίσκεστε στη λωρίδα κυκλοφορίας ενός αυτοκινητόδρομου ή ενός διπλού αυτοκινητόδρομου, χωρίς να υπάρχει άλλος τρόπος να λάβετε βοήθεια.

«Ομοίως, εάν τα φώτα του αυτοκινήτου σας έχουν υποστεί ζημιά σε συνθήκες κακού φωτισμού, είναι σημαντικό να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να καλέσετε την εταιρεία που έχει αναλάβει τη βλάβη, ένα μέλος της οικογένειας ή έναν φίλο».

Το συμπέρασμα που προκύπτει, είναι πως η αλληλουχία των ενεργειών που θα κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση ατυχήματος, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σοβαρότητα αυτού.

Εφόσον λοιπόν δεν υπάρχει τραυματισμός, οι παράμετροι που αναφέρονται παραπάνω, σχετικά με τη δυνατότητα μετακίνησης του οχήματος ή με τη σοβαρότητα του ατυχήματος, πρακτικά θα ορίσουν και την ταυτότητα του ατόμου που θα λάβει το πρώτο τηλεφώνημα ειδοποίησης σχετικά με το συμβάν…

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

ΠΗΓΗ: iaveris

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ