Όταν οι άνθρωποι με ρωτούν γιατί μπήκα στις ιατρικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, τους λέω την ιστορία της παρακολούθησης ενός μαθήματος ΚΑΡΠΑ ενώ βρισκόμουν στο κολέγιο. Ερωτεύτηκα εντελώς την ιδέα να μπορώ να βοηθήσω τους ανθρώπους την ώρα της ανάγκης τους και η βοήθεια των ανθρώπων ήταν ο κύριος λόγος που μπήκα στο σύστημα προνοσοκομειακής φροντίδας πριν από 24 χρόνια. Πραγματικά εξακολουθώ να αισθάνομαι έτσι και σήμερα. Θα ήταν επίσης ψέμα αν δεν έλεγα ότι ήταν επίσης για την ιδέα των καταστάσεων υψηλού τύπου αδρεναλίνης και την ευκαιρία να οδηγήσω ένα όχημα έκτακτης ανάγκης με φώτα και σειρήνες. Αυτό είναι διασκέδαση!
Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε στον εαυτό μας είναι αν και η οδήγηση με φώτα και σειρήνες είναι διασκεδαστική και μερικές φορές δυνητικά σωτήρια, είναι το σωστό πράγμα που θα έπρεπε να κάνουμε τόσο πολύ όσο κάνουμε;
Εθνικές στατιστικές για την ασφάλεια της κυκλοφορίας στην εθνική οδό
Είναι πιο πιθανό οι οδηγοί έκτακτης ανάγκης να εμπλακούν σε επικίνδυνη συμπεριφορά όταν αναβοσβήνουν τα φώτα και οι σειρήνες;
Πόσο συχνά οι άλλοι οδηγοί στο δρόμο παγώνουν, πανικοβάλλονται και προκαλούν ατυχήματα;
Σύμφωνα με την NHTSA, εκτιμάται ότι περισσότερα από 1.500 ατυχήματα ασθενοφόρων συμβαίνουν κατά μέσο όρο ετησίως, αντιπροσωπεύοντας πάνω από 2.600 τραυματισμούς και κατά μέσο όρο 33 θανάτους ετησίως. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας διαπίστωσε ότι τη στιγμή που πατάμε το διακόπτη για να ανάψουμε τη σειρήνα και τους φανούς ενώ ανταποκρινόμαστε σε μια κλήση αυξάνουμε τις πιθανότητες να εμπλακούμε σε ατύχημα κατά 50%.
Αυτό που είναι ακόμη χειρότερο, ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΖΟΥΜΕ τις πιθανότητες να εμπλακούμε σε ατύχημα κατά τη μεταφορά ασθενούς στο νοσοκομείο ενώ χρησιμοποιούμε φανούς και σειρήνα. Δεν είμαι και πολύ καλός στα τυχερά παιχνίδια, αλλά αυτές οι πιθανότητες δεν ακούγονται πολύ καλές.
Είναι αυτός ακριβώς ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα προνοσοκομειακής φροντίδας, ή μπορεί να γίνει κάτι για να βελτιωθεί η πιθανότητα να πάμε σπίτι σώοι στο τέλος της βάρδιας και να αυξηθεί η ασφάλεια της κοινότητας;
Ανασκόπηση της Πενσυλβάνια
Πίσω στο 2018, η ομάδα του Plum EMS άρχισε να εξετάζει τη χρήση των φώτων και των σειρηνών κατά τη μεταφορά ασθενών στο νοσοκομείο. Ξεκίνησε με την επανεξέταση του πρωτοκόλλου της Πενσυλβάνια σχετικά με τη χρήση οχημάτων έκτακτης ανάγκης και παρατήρησε ότι έθεσε ένα σημείο αναφοράς «παραμέτρου απόδοσης» 1% ή λιγότερο κατά τη χρήση φανών και σειρηνών κατά τη μεταφορά.
Αρχικά, θεωρήσαμε ότι αυτό ήταν ένα αστείο και εντελώς γελοίο, καθώς τα δύο προηγούμενα χρόνια χρησιμοποιούσαμε Φ&Σ κατά τη μεταφορά στο νοσοκομείο σε ποσοστό 23,85% και 26,8%. Ο στόχος αρχικά φάνηκε σχεδόν αδύνατος- ωστόσο, στην ομάδα του Plum EMS αρέσει μια καλή πρόκληση, οπότε είπαν τι στο καλό; Ας το κάνουμε και το παρακάτω είναι το πώς ξεκίνησε.
Κατά τη διάρκεια των πρωινών μας συναντήσεων, επανεξετάσαμε το πρωτόκολλο μαζί με το σημείο αναφοράς 1% για τη χρήση Φ&Σ κατά τη μεταφορά στο νοσοκομείο. Υπήρχαν επίσης αρκετές ενότητες που παρείχαν καλά παραδείγματα για το πότε είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθούν οι Φ&Σ – επικείμενη καρδιακή ανακοπή, αδυναμία λήψης ανοιχτού αεραγωγού, κρίσιμα ασταθής ασθενής, όταν το ανώτερο μέλος του πληρώματος θεωρεί ότι θα επιδεινωθεί από μια καθυστέρηση ισοδύναμη με το χρόνο που μπορεί να κερδηθεί με την επείγουσα μεταφορά, κ.λπ.
Τα μέλη του πληρώματος έπρεπε επίσης να προσθέτουν μια «Ειδική Έκθεση» για κάθε αρχείο περίθαλψης ασθενούς που χρησιμοποιούσε Φ&Σ κατά τη μεταφορά και να αναλύουν τους λόγους για τους οποίους μετέφεραν με τον τρόπο που το έκαναν.
Μέχρι το τέλος του 2018, η ομάδα Plum EMS ξεπέρασε τις προσδοκίες μου και μείωσε τον αριθμό των ασθενών που μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με τη χρήση Φ&Σ στο 12,2%. Ίσως τελικά να μην ήταν και τόσο γελοία περιπέτεια!
Νέο έτος, νέος στόχος
Το 2019, ο οργανισμός συνέχισε τον στόχο του να μειώσει τη χρήση Φ&Σ κατά τη μεταφορά στο νοσοκομείο. Έγινε ένα επιπλέον βήμα και δόθηκε ανατροφοδότηση στο πλήρωμα για κάθε ασθενή που μεταφέρεται με Φ&Σ στο νοσοκομείο.
Η ανατροφοδότηση αυτή συνίστατο σε σύγκριση του πραγματικού χρόνου μεταφοράς με τον εκτιμώμενο χρόνο που είχε χαρτογραφηθεί στο Google Maps©.
Η χρονική διαφορά μεταξύ των δύο ήταν συνήθως 3-5 λεπτά.
Τα πληρώματα κλήθηκαν να εξετάσουν αν θεωρούσαν ότι αυτό είχε πραγματικά διαφορά ή αντίκτυπο στην έκβαση του ασθενούς τους. Καθώς τελείωνε το 2019, η ομάδα κατάφερε μείωση στο 10,2%!
Το 2020 και το 2021, συνεχίσαμε να συζητάμε θέματα κατά τη διάρκεια των πρωινών μας συναντήσεων και να παρέχουμε ανατροφοδότηση στα πληρώματα. Υπήρξε μείωση στο 8,42% μέχρι το τέλος του 2021.
Μια συνεργατική προσέγγιση για τη βελτίωση της ασφάλειας
Το 2022, το Plum EMS εντάχθηκε σε ένα εθνικό πρόγραμμα που ονομάζεται «Lights & Siren Collaborative» με 49 άλλους οργανισμούς προνοσοκομειακής φροντίδας σε ολόκληρη τη χώρα.
Ο στόχος ήταν να συνεργαστούν για την αύξηση της ασφάλειας του συστήματος και της κοινότητας με τη μείωση της χρήσης Φ&Σ κατά τη διάρκεια τόσο της απόκρισης όσο και της μεταφοράς στο νοσοκομείο.
Ο στόχος κατά τη μεταφορά στο νοσοκομείο ήταν να είναι λιγότερο από 5%.
Βλέποντας ότι ήμασταν ήδη στο 8,42%, σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε εύκολα να πετύχουμε αυτό το στόχο και η ομάδα έκανε ακριβώς αυτό!
Συνεχίστηκαν οι συζητήσεις σχετικά με τη χρήση Φ&Σ, η επανεξέταση του πρωτοκόλλου, η παροχή ανατροφοδότησης με συγκρίσεις στις χρονικές διαφορές, οι ειδικές αναφορές στα ePCRs και οι ανασκοπήσεις περιστατικών.
Προστέθηκε ένα επιπλέον βήμα και ζητήθηκε από το νοσοκομείο υποδοχής να παρέχει παρακολούθηση του ασθενούς για όποιον μεταφέρεται στο νοσοκομείο με Φ&Σ. Αυτή η παρακολούθηση προστέθηκε στην ανατροφοδότηση που παρέχεται στο πλήρωμα.
Το ερώτημα τέθηκε πάντα αν η εξοικονόμηση 3-5 λεπτών έκανε πραγματικά τη διαφορά στην έκβαση του ασθενούς.
Ποτέ δεν ειπώθηκε στο πλήρωμα ότι έκανε λάθος που χρησιμοποίησε Φ&Σ, αλλά τους προκαλούσαν συνεχώς και τους ενθάρρυναν να είναι οι σπουδαίοι πάροχοι προνοσοκομειακής φροντίδας που είναι.
Επίσης, δημοσιεύονταν εβδομαδιαίες ενημερώσεις για το πώς τα πήγαινε η ομάδα.
Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, η ομάδα είχε μειώσει τη χρήση Φ&Σ στο 5,33% και μέχρι το τέλος του έτους είχε μειωθεί στο 2,2%. Ήταν εντελώς εκπληκτικό το πόσο καλά τα πήγαινε η ομάδα και ξαφνικά το σημείο αναφοράς 1% στο πρωτόκολλο PA δεν φαινόταν τόσο γελοίο ή ανέφικτο.
Μέχρι την έναρξη του «Lights & Siren Collaborative», δεν είχε δοθεί μεγάλη έμφαση στη χρήση Φ&Σ κατά την ανταπόκριση σε κλήσεις.
Ωστόσο, το Plum EMS δεν ξεπέρασε ποτέ την «παράμετρο απόδοσης» του πρωτοκόλλου PA του 50% ή λιγότερο.
Η μία μεγάλη ώθηση που κάναμε από το 2017, ήταν η μείωση του χρόνου εξόδου του ασθενοφόρου από την βάση να είναι 60 δευτερόλεπτα ή λιγότερο. Η βελτίωση του χρόνου είναι το σημείο όπου θα μπορούσαμε να κάνουμε τη μεγαλύτερη βελτίωση στους χρόνους απόκρισης μας.
Όταν ξεκίνησε το «Lights & Siren Collaborative», το έργο αυτό έγινε κίνητρο για τα πληρώματα να αρχίσουν να σκέφτονται πώς θα ανταποκριθούν στις κλήσεις και όχι απλώς να ακολουθούν τον κωδικό αποστολής.
Πότε είναι σκόπιμο να γυρίσετε τον διακόπτη;
Ξοδεύτηκε χρόνος για την επανεξέταση του πρωτοκόλλου, καθώς παρέχει αρκετά καλά παραδείγματα για το πότε είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθούν οι Φ&Σ.
Ακόμα μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στους χρόνους εξόδου από τη βάση κάτω των 60 δευτερολέπτων από τη στιγμή της αποστολής, καθώς αυτό μπορεί να έχει μία από τις σημαντικότερες επιπτώσεις στους χρόνους απόκρισης.
Κατά τη διάρκεια των πρωινών συναντήσεων γίνονταν συζητήσεις με τα μέλη της ομάδας σχετικά με την κατάλληλη χρήση των Φ&Σ και γίνονταν συγκρίσεις που έδειχναν ότι η χρήση τους δεν εξοικονομεί πάντα χρόνο.
Παρέχονταν συνεχής ανατροφοδότηση στα πληρώματα και δημοσιεύονταν εβδομαδιαίες ενημερώσεις για να μπορούν όλοι να βλέπουν την πρόοδο που σημείωναν.
Στις πρωινές συσκέψεις ενσωματώθηκαν ανασκοπήσεις περιπτώσεων και παραδείγματα.
Η ηγεσία άρχισε επίσης να ανταποκρίνεται κατάλληλα με Φ&Σ, ώστε να μην είναι ένα «κάνε ό,τι λέω, όχι ό,τι κάνω».
Καθώς το θέμα της χρήσης Φ&Σ εμφανιζόταν στην ομάδα, η ηγεσία έκανε ό,τι μπορούσε για να διασφαλίσει ότι επρόκειτο για συζήτηση και διάλογο.
Ορισμένα μέλη του πληρώματος εξέφρασαν ανησυχίες ειδικά για την πιθανή ευθύνη του «τι θα γίνει αν».
Ένα πράγμα που μάθαμε από το«Lights & Siren Collaborative» ήταν ότι δεν υπήρχαν γνωστές περιπτώσεις μήνυσης για την ανταπόκριση χωρίς Φ&Σ, που είχαν άμεση ανταπόκριση, και ότι η «άμεση αιτιώδης συνάφεια» ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθεί.
Από όλες τις ανησυχίες, ούτε μία φορά δεν αναφέρθηκε η ευθύνη αν είχαμε ένα ατύχημα κατά την ανταπόκριση σε μια κλήση που προκάλεσε τραυματισμό ή ακόμα χειρότερα αν σκοτώναμε κάποιον.
Υπάρχουν αμέτρητες περιπτώσεις οχημάτων έκτακτης ανάγκης που εμπλέκονται σε ατυχήματα και εξίσου πολλές αγωγές που συνοδεύουν αυτά τα ατυχήματα.
Τα μέλη της ομάδας Plum EMS κλήθηκαν να λάβουν την καταλληλότερη απόφαση σχετικά με τη χρήση των Φ&Σ με βάση διάφορους παράγοντες:
- Κωδικός αποστολής
- Λεπτομέρειες σχετικά με το περιστατικό στους υπολογιστές μας
- Τοποθεσία της κλήσης
- Ώρα της ημέρας
- Ημέρα της εβδομάδας
- Καιρικές συνθήκες
Θα έλεγα ψέματα αν σας έλεγα ότι πίστευα ότι αυτό θα ήταν εύκολη υπόθεση. Υπήρχε ένα επίπεδο νευρικότητας, καθώς αρχικά αισθάνθηκα ότι αυτή η κατάσταση ήταν ένα παράδοξο του προνοσοκομειακού συστήματος που δεν έβγαζε νόημα.
Παραδόξως, πολλά μέλη της ομάδας δήλωσαν ότι τους άρεσε η ιδέα να έχουν την υποστήριξη της ηγεσίας για να χρησιμοποιούν κατάλληλα τους Φ&Σ.
Ορισμένοι ανέφεραν ότι αισθάνθηκαν σαν να είχε αφαιρεθεί ένα φορτίο από τους ώμους τους, καθώς η χρήση του Φ&Σ κατά καιρούς πρόσθετε άγχος.
Ένα άλλο έμπειρο μέλος της ομάδας ανέφερε ότι θυμόταν να χρησιμοποιεί Φ&Σ για να ανταποκρίνεται σε όλες τις κλήσεις και να μεταφέρει όλους τους ασθενείς στο νοσοκομείο. Παραδόξως, η αντίδρασή του ήταν ότι χάρηκε που είδε αυτού του είδους την αλλαγή.
Αποτελέσματα…
- Το 2021, το Plum EMS χρησιμοποίησε το Φ&Σ 48% του χρόνου κατά την ανταπόκριση σε κλήσεις.
- Μέχρι τα μέσα του 2022, το ποσοστό ήταν 14,1% και λιγότερο από 10% μέχρι το τέλος του έτους.
- Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι αν θυσιάστηκαν οι χρόνοι απόκρισης με την επιλογή της κατάλληλης χρήσης του Φ&Σ.
- Το 2022, υπήρξε μόνο μια διαφορά 33 και 66 δευτερολέπτων στους χρόνους απόκρισης σε σύγκριση με το 2021 για τις αποστολές Ε0 και Ε1 αντίστοιχα.
Η αλλαγή των τρόπων απόκρισης επηρέασε την ικανοποίηση των πελατών μας;
Με βάση μια έρευνα ικανοποίησης ασθενών η απάντηση είναι ότι εξακολουθούν να είναι ευχαριστημένοι με τους χρόνους απόκρισης του Plum EMS (η πλειοψηφία των απαντήσεων εξακολουθεί να είναι 5/5). Αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του έτους οι ασθενείς σχολίασαν ακόμη και στην έρευνά τους πώς εκτιμούν ότι το ασθενοφόρο δεν έρχεται με Φ&Σ στη γειτονιάς τους.
Σε αυτό το σημείο, η κατάλληλη χρήση Φ&Σ είναι δεύτερη φύση με τον οργανισμό και η ομάδα συνεχίζει να με εντυπωσιάζει.
Συνεχίζουν να προσπαθούν να έχουν χρόνο αναχώρησης από τη βάση 60 δευτερολέπτων ή λιγότερο, η αναθεώρηση του πρωτοκόλλου γίνεται περιοδικά κατά τη διάρκεια των πρωινών συναντήσεων, οι εβδομαδιαίες ενημερώσεις αναρτώνται, παρέχεται ανατροφοδότηση στο πλήρωμα για κάθε ασθενή που μεταφέρεται με Φ&Σ στο νοσοκομείο και συνεχίζω να βεβαιώνομαι ότι χρησιμοποιούν Φ&Σ κατάλληλα.
Κάθε φορά που ακούω μια υπηρεσία ασθενοφόρων να ανταποκρίνεται με Φ&Σ, συχνά αναρωτιέμαι αν είναι πραγματικά το σωστό πράγμα που πρέπει να κάνουμε;
Συγγραφέας: Ο Brian Maloney είναι ο Διευθυντής Επιχειρήσεων για το Plum EMS στο Plum, PA. Έχει πάνω από 24 χρόνια εμπειρίας στη βιομηχανία προνοσοκομειακής φροντίδας.
Πηγή
https://www.quickmedclaims.com/2023/04/should-ems-reduce-the-use-of-lights-sirens-part-1/
https://www.quickmedclaims.com/2023/05/should-ems-reduce-the-use-of-lights-sirens-part-ii/
Παναγιώτης Σπανός
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ