Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Προνοσοκομειακή Φροντίδα » Οδηγίες για Διασώστες » Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο της Κλήσης – Κατά τη Διαδρομή στον Τόπο του Ατυχήματος (Μέρος Δεύτερο)

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο της Κλήσης – Κατά τη Διαδρομή στον Τόπο του Ατυχήματος (Μέρος Δεύτερο)

Το Στάδιο της Κλήσης

Η κλήση για το επείγον περιστατικό πρέπει να φτάνει εύκολα στην ομάδα διάσωσης και να υπάρχει ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας όλο το 24ωρο. Ο συντονισμός των κλήσεων μπορεί να γίνεται από τις τοπικές υπηρεσίες επειγόντων περιστατικών ή από μια κοινή υπηρεσία που καλύπτει τις αστυνομικές αρχές και την πυροσβεστική υπηρεσία.

Το κέντρο κλήσεων εξυπηρετεί μέσα στα όρια της δικαιοδοσίας του, που μπορεί να είναι μια πόλη, μια κωμόπολη, μια ευρύτερη περιοχή, ή ένα περιφερειακό κέντρο που ελέγχει πολλές κοινότητες, αλλά και μια ολόκληρη επαρχία.

Σε κάθε περίπτωση το κέντρο κλήσεων πρέπει να επανδρώνεται από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό που έχει εξοικειωθεί με τον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών που ειδοποιεί, καθώς και με το γεωγραφικό χάρτη της περιοχής που καλύπτει.

Σε κάθε επείγουσα κλήση, ο υπεύθυνος του κέντρου κλήσεων πρέπει να συλλέγει και να καταγράφει τουλάχιστον τις ακόλουθες πληροφορίες:

  • Το λόγο της κλήσης
  • Το όνομα, την παρούσα εντόπισή του και τον αριθμό τηλεφώνου εκείνου που κάλεσε το κέντρο.
  • Την τοποθεσία που βρίσκεται ο ασθενής  Τον αριθμό των ασθενών και μια αδρή εκτίμηση της σοβαρότητας της κατάστασής τους
  • Άλλα ειδικά προβλήματα ή άλλες πληροφορίες σχετικές με τους κινδύνους και τις καιρικές συνθήκες.

Σε πολλές περιοχές η ιατρική υπηρεσία κλήσεων έχει την ευθύνη να παρέχει οδηγίες για τη φροντίδα του ασθενούς μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου.

Κατά τη Διαδρομή στον Τόπο του Ατυχήματος 

Καθώς εσείς και ο συνεργάτης σας είστε έτοιμοι να μεταβείτε στον τόπο του ατυχήματος, βεβαιωθείτε ότι έχετε δέσει τις ζώνες ασφαλείας, προτού ξεκινήσει το ασθενοφόρο. Τότε θα ενημερώσετε το κέντρο κλήσεων, ότι η ομάδα σας μεταβαίνει στον τόπο του ατυχήματος και θα επιβεβαιώσετε το λόγο και τη διεύθυνση της κλήσης. Αυτή είναι η καλύτερη στιγμή για να ζητήσετε άλλες διαθέσιμες πληροφορίες για την εντόπιση του ατυχήματος. Για παράδειγμα μπορεί να μάθετε ότι ο ασθενής βρίσκεται στον τρίτο όροφο, ή ότι ο καλύτερος τρόπος για να μπείτε στο σπίτι είναι από μια πλάγια είσοδο

Κατά τη διαδρομή, η ομάδα πρέπει να προετοιμαστεί για τον τρόπο που θα προσεγγίσει και θα περιθάλψει τον ασθενή. Να ανατρέξετε στις πληροφορίες που δόθηκαν από το κέντρο κλήσεων, τόσο για τη φύση του ατυχήματος όσο και για την περιοχή που εντοπίστηκε ο ασθενής. Φροντίστε να διανείμετε τις βασικές υποχρεώσεις και τα καθήκοντα για τη διευθέτηση του χώρου του ατυχήματος, σε κάθε μέλος της ομάδας διάσωσης και αποφασίστε ποιο είδος εξοπλισμού πρέπει να χρησιμοποιήσετε σε πρώτη φάση. Ανάλογα με το επιχειρησιακό σχέδιο που ακολουθείτε, μπορείτε να αποφασίσετε και τον τύπο του φορείου που θα φέρετε στον ασθενή.

ΤΥΠΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΔΗΓΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ. 

Πολλές φορές η πορεία ή αναχώρηση μετά από μια επείγουσα κλήση, είναι ίσως η πιο επικίνδυνη φάση σε ένα επείγον περιστατικό. Πολλοί και σοβαροί τραυματισμοί του προσωπικού της ομάδας διάσωσης οφείλονται σε συγκρούσεις των ασθενοφόρων με άλλα αυτοκίνητα. Γι’ αυτό το λόγο πρέπει να ελέγχονται αυστηρά όσοι θέλουν να γίνουν οδηγοί ασθενοφόρων. Δεν μπορεί ο καθένας που οδηγεί ένα οποιαδήποτε όχημα να θεωρείται ικανός να οδηγεί και ασθενοφόρο. 

Σε ορισμένες χώρες πρέπει να ολοκληρώσετε επιτυχώς επίσημα σεμινάρια που αφορούν επιχειρήσεις με οχήματα επειγόντων περιστατικών, προτού σας επιτραπεί να οδηγήσετε ασθενοφόρο σε επείγουσες καταστάσεις. Η προσοχή και η επιμέλεια, η θετική οδηγική συμπεριφορά και η ανοχή για τους άλλους οδηγούς θεωρούνται απαραίτητα προσόντα.

Μια βασική προϋπόθεση είναι η φυσική κατάσταση. Πολλά τροχαία ατυχήματα οφείλονται σε σωματική αδυναμία του οδηγού. Δεν πρέπει να οδηγείτε εφόσον λαμβάνετε φάρμακα που μπορούν να προκαλούν υπνηλία ή ελάττωση των αντανακλαστικών. Στα φάρμακα αυτά περιλαμβάνονται οι συνταγές για το κοινό κρυολόγημα, τα αναλγητικά, ή τα ηρεμιστικά. Οπωσδήποτε δεν πρέπει να οδηγάτε ή να παρέχετε πρώτες βοήθειες, μετά από κατανάλωση οινοπνεύματος.

Μια άλλη σημαντική προϋπόθεση είναι η καλή ψυχική κατάσταση. Τα συναισθήματα ενός οδηγού ασθενοφόρου πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Η συμπεριφορά του ατόμου πολλές φορές αλλάζει όταν βρεθεί πίσω από το τιμόνι οδήγησης. Η συναισθηματική σταθερότητα ενός ατόμου έχει άμεση σχέση με την ικανότητά του να ενεργεί κάτω από έντονο άγχος. Εκτός από το να γνωρίζετε πολύ καλά αυτό που κάνετε, πρέπει να είστε ικανός να το πράττετε ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες.

Η ευγενική συμπεριφορά έχει μεγάλη σημασία για ένα οδηγό ασθενοφόρου. Η ικανότητά σας να οδηγείτε στην πορεία σας χωρίς διακοπές ή κυκλοφορώντας στο αντίθετο ρεύμα, είναι ιδιαίτερα πολύτιμη καθώς κερδίζετε χρόνο. Γι’ αυτό πρέπει να εξασκείστε συνεχώς. Όταν βρεθείτε στο τιμόνι του ασθενοφόρου, ποτέ μη θεωρήσετε ότι μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε.

Εκτός από την εκπαίδευση και την εμπειρία, η γνώση και κρίση που χρειάζεστε για να οδηγήσετε ένα ασθενοφόρο, απαιτούν πρακτική εξάσκηση. Μην ξεχνάτε ότι ακόμη και οι καλύτεροι οδηγοί ωφελούνται από την πρακτική εξάσκηση.

Ασφάλεια του Διασώστη

Τα τροχαία ατυχήματα με θύματα τους διασώστες, τους ασθενείς, αλλά και τους επιβάτες άλλων οχημάτων. είναι δυστυχώς ένα συχνό φαινόμενο. Τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα θα μπορούσαν να αποτραπούν από τον ίδιο τον οδηγό του ασθενοφόρου. Η επιμελής ενασχόληση με τις οδηγικές σας ικανότητες, και η εναρμόνιση της οδηγικής συμπεριφοράς σας με τα επίσημα πρότυπα, αλλά και η παρατήρηση κάθε εμφανούς ανεπάρκειας στα προσόντα οδήγησης του συνεργάτη σας. αποτελούν κρίσιμα βήματα για την ασφάλεια στη δουλειά σας.


ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η ασφαλής οδήγηση αποτελεί σημαντικό μέρος στην επείγουσα αντιμετώπιση ενός σοβαρά πάσχοντος ή τραυματισμένου ασθενούς.

Ο πρώτος κανόνας ασφαλούς οδήγησης ενός ασθενοφόρου είναι ότι η ζωή του ασθενούς δεν σώζεται από την ταχύτητα αλλά από την κατάλληλη περίθαλψη. Ο δεύτερος κανόνας είναι ότι ο οδηγός και όλοι οι επιβάτες πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας κάθε στιγμή που βρίσκονται στο όχημα. Οι ζώνες ασφαλείας αποτελούν το σημαντικότερο σύστημα ασφάλειας σε κάθε ασθενοφόρο. Τα άτομα της ομάδας διάσωσης πρέπει να φορούν ζώνες ασφαλείας κατά τη διαδρομή προς τον τόπο του ατυχήματος και οποτεδήποτε δεν εμπλέκονται άμεσα με την περίθαλψη του ασθενούς. Τέλος, οι ίδιοι οι ασθενείς δεν πρέπει να παραλείπεται να φορούν τις ειδικές ζώνες ασφαλείας.

Μάθετε πώς το όχημα σας επιταχύνει, στρίβει, ελίσσεται ή σταματά. Για παράδειγμα το φρενάρισμα με τα δισκόφρενα γίνεται πιο αποτελεσματικό αλλά παρεκκλίνει περισσότερο.

Πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς πως το ιδιαίτερο αυτό όχημα μπορεί να αντιδράσει σε μια στροφή του τιμονιού, στο φρενάρισμα, ή στην επιτάχυνση κάτω από διάφορες συνθήκες.

Με την εμπειρία και την πρακτική εξάσκηση καταφέρνετε να αντιλαμβάνεστε την κατάλληλη πίεση που πρέπει να ασκήσετε στα φρένα. Κάθε όχημα έχει μια διαφορετική συμπεριφορά στο φρενάρισμα. Το φρενάρισμα σε ένα ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο όχημα. Ορισμένα βαριά οχήματα χρησιμοποιούν φρένα αερίων που τους προσδίνουν μια διαφορετική αίσθηση στην οδήγηση.

Μάθετε λοιπόν κάθε τέτοιο όχημα που οδηγείτε και βεβαιωθείτε ότι αντιλαμβάνεστε τα χαρακτηριστικά του συστήματος πέδησης, αλλά και τις καλύτερες τεχνικές φρεναρίσματος

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο οδηγός της ομάδας διάσωσης εκτιμά ότι ο πεζός ή ο οδηγός μοτοσικλέτας θα ενεργήσουν ορθά όταν το ασθενοφόρο βρεθεί στο οπτικό τους πεδίο. Μια τέτοια εκτίμηση είναι λάθος. Οι μοτοσικλετιστές μπορούν όντως να κατευθυνθούν στην άκρη του πεζοδρομίου και να σταματήσουν ή να οδηγήσουν όσο το δυνατό πλησιέστερα προς το πεζοδρόμιο, αλλά ποτέ δεν μπορείτε να θεωρείτε μια τέτοια οδηγική συμπεριφορά δεδομένη. Οποιαδήποτε στιγμή ο μοτοσικλετιστής μπορεί να σταματήσει απότομα μπροστά από το ασθενοφόρο ή να κατευθυνθεί προς τα αριστερά. Οι δύο αυτές αντιδράσεις μπορούν να οδηγήσουν σε σύγκρουση. Πάντα λοιπόν να θεωρείτε ότι ο άλλος οδηγός δεν έχει ακούσει τη σειρήνα συναγερμού ή δεν σε έχει αντιληφθεί ακόμη, μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο από τις ενέργειές του.

Το σπουδαιότερο είναι ότι πρέπει να μάθετε να μην οδηγείτε επιθετικά. Ποτέ να μην επαναπαύεστε στις προθέσεις του μοτοσικλετιστή, εκτός κι αν φαίνεται ολοφάνερα τι πρόκειται να γίνει. Ακόμη και τότε πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να λειτουργήσετε επιφυλακτικά στο ενδεχόμενο πιθανής παρεξήγησης, πανικού, ή απρόσεκτης οδήγησης από την πλευρά του άλλου οδηγού.

Το πρόβλημα της υπερβολικής ταχύτητας. 

Μόνο σε ακραία επείγοντα περιστατικά η ταχύτητα θεωρείται σημαντικός παράγοντας. Τις περισσότερες φορές, εάν αξιολογήσετε και εξασφαλίσετε τη σταθεροποίηση του ασθενούς στον τόπο του ατυχήματος, δεν χρειάζεται μεγάλη ταχύτητα κατά τη διακομιδή. Ανεξάρτητα του περιστατικού, δεν πρέπει ποτέ να ταξιδεύετε με υπερβολική ταχύτητα που είναι επισφαλής για μια δεδομένη κατάσταση του οδικού δικτύου.

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η υπερβολική ταχύτητα δεν είναι καθόλου απαραίτητη και στις περισσότερες φορές δεν προσδίδει τίποτα επιπλέον στη πιθανότητα επιβίωσης του ασθενούς. Πολύ συχνά, εξαιτίας της υπερβολικής ταχύτητας, η μετακίνηση από ή προς τον τόπο του ατυχήματος με ασθενοφόρο κατέληξε σε τροχαίο ατύχημα με θύματα τον διασώστη, τον ασθενή, αλλά και τους επιβάτες άλλων οχημάτων.

Λάβετε σοβαρά υπόψη σας τους παρακάτω παράγοντες•

  1. Εξασκηθείτε στον τομέα των τηλεφωνικών κλήσεων, δίνοντας προτεραιότητα στις κλήσεις εκείνες που αφορούν πραγματικά επείγοντα περιστατικά.Το κέντρο κλήσεων απαιτεί την παρουσία ενός εξειδικευμένου διασώστη ή ενός τηλεφωνητή που έχει ειδικευτεί στις επείγουσες κλήσεις. Μόνο εκείνος που διαθέτει κατάλληλη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση σε μια τέτοια θέση μπορεί να καθορίσει το επείγον σε μια κλήση, ιδιαίτερα όταν αυτός που καλεί είναι αναστατωμένος.
  2. Επαρκής εξοπλισμός ασθενοφόρου. Αν διαθέτετε τον απαραίτητο εξοπλισμό και τα εφόδια για τη σταθεροποίηση του ασθενούς, έχετε τη δυνατότητα να περιθάλπετε τον ασθενή κατά τη διαδρομή, χωρίς την ανάγκη να οδηγείτε με μεγάλη ταχύτητα προς το νοσοκομείο.
  1. Επαρκής εκπαίδευση του διασώστη. Με την επαρκή εκπαίδευση και το αίσθημα εμπιστοσύνης στις δυνατότητές σας, ο ρόλος σας επεκτείνεται πέρα από εκείνο του απλού οδηγού.
  1. Επαρκής ικανότητα οδήγησηςΗ ικανότητα αυτή είναι ο σπουδαιότερος παράγοντας. Αν κατανοήσετε τους κινδύνους που συνοδεύουν την υπερβολική ταχύτητα, καθώς και τους κανόνες ασφαλούς λειτουργίας του ασθενοφόρου, τότε η επιλογή σας θα είναι η ασφάλεια και όχι η ταχύτητα.
  1. Η διάγνωση του συνδρόμου της σειρήνας συναγερμού. Η σειρήνα συναγερμού επιδρά ψυχολογικά στους οδηγούς ασθενοφόρων. Η διάγνωση αυτής της κατάστασης, μπορεί να συμβάλλει στην αναγνώριση της δικής σας παρόρμησης, καθώς και των άλλων, να οδηγείτε ολοένα και πιο γρήγορα στο άκουσμα της σειρήνας. Μολονότι η σειρήνα παροτρύνει τους οδηγούς να παρεκκλίνουν δεξιά από την πορεία του ασθενοφόρου, οι οδηγοί δεν ενεργούν πάντα με αυτό τον τρόπο.

Έλεγχος ασθενοφόρου.

Ως οδηγός ασθενοφόρου έχετε μόνο δύο τρόπους να ελέγξετε το όχημα. είτε αλλάζοντας κατεύθυνση, είτε αλλάζοντας ταχύτητα. Κάθε ελιγμός του αυτοκινήτου απαιτεί να εφάπτονται τα λάστιχα, καθόλη τη διάρκεια της κίνησης, με το έδαφος.

Δύο είναι οι παράγοντες που εμπλέκονται στη σχέση των λάστιχων με το έδαφος.

Ο πρώτος είναι ο συντελεστής τριβής, που αποτελεί μέτρο καλής εφαρμογής των λάστιχων με το έδαφος. Η τριβή είναι η δύναμη που αντιτίθεται στην κίνηση ενός σώματος πάνω στο άλλο.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι το πέλμα του λάστιχου, δηλαδή η έκταση επαφής του λάστιχου με το οδόστρωμα. Σε ένα συνηθισμένο ασθενοφόρο το πέλμα του λάστιχου είναι 20 εκ. μήκος και με πλάτος όσο το πλάτος του ίδιου του λάστιχου.

Ο συντελεστής τριβής μπορεί να ποικίλλει σε διαφορετικά μέρη του ίδιου δρόμου, ανάλογα με την κατάσταση, την ηλικία του οδοστρώματος και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, ο συντελεστής μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το σχεδιασμό των λάστιχων και τη φθορά τους.

Από τη θέση του οδηγού πρέπει να εκτιμάτε συνεχώς την κατάσταση του οδοστρώματος: Σε ορισμένη ταχύτητα, πόσο είναι η δύναμη τριβής που εφαρμόζεται στα λάστιχα πριν το ασθενοφόρο γίνει ασταθές; Μια τέτοια ερώτηση έχει ιδιαίτερη σημασία στις στροφές, όπου μια επιπλέον κεντρομόλος δύναμη ασκείται πάνω στο όχημα.

Τεχνικές οδήγησης. 

Οι τεχνικές οδήγησης περιλαμβάνουν τον τρόπο που κρατάτε το τιμόνι, τον τρόπο που κινείται το όχημα και ο συγχρονισμός στις κινήσεις σας.

Κρατήστε το τιμόνι με τα δύο χέρια στην ώρα 10:00 και 02:00. Η θέση αυτή επιτρέπει να στρέφετε το τιμόνι χωρίς να μετακινείτε καθόλου τα χέρια σας: με το ένα χέρι γυρίστε ελαφρά το τιμόνι επιτρέποντας στο άλλο χέρι να γλιστρά πάνω του, έτσι ώστε και τα δύο χέρια να παραμένουν παράλληλα μεταξύ τους. Τα χέρια σας δεν πρέπει να ξεπεράσουν τη θέση της 1 ή της NS ώρας, γιατί τότε θα διασταυρωθούν και θα μπερδευτούν. Αντίθετα, επιτρέψτε στο χέρι που γυρνά το τιμόνι να το αφήνει να γλιστρά και χρησιμοποιήστε το άλλο χέρι να στρίβει.

Ο συγχρονισμός στον χειρισμό του τιμονιού σχετίζεται με την ταχύτητα του οχήματος. Σε όλα τα οχήματα παρατηρείται μια καθυστέρηση ανταπόκρισης στη στροφή του τιμονιού. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του οχήματος τόσο περισσότερη καθυστέρηση παρατηρείται

Το σασί. 

Το σασί είναι ο σκελετός του ασθενοφόρου. Το σύστημα σασί χαρακτηρίζει τη στήριξη του βάρους σε διαφορετικά σημεία του σκελετού του οχήματος.

Βασικά, το βάρος του οχήματος διανέμεται σε ένα από τα τρία σημεία του σασί: στους μπροστά ή πίσω τροχούς, ή στο κέντρο μεταξύ των τροχών εμπρός και πίσω.

Η μεταφορά του βάρους από το ένα σημείο στο άλλο προκαλείται από την επιτάχυνση, την αύξηση της ταχύτητας του οχήματος, ή την επιβράδυνση, τη μείωση της ταχύτητας.

Όταν ένα όχημα επιταχύνει, το βάρος μεταφέρεται προς τα πίσω. Οι μπροστινοί τροχοί χάνουν μέρος της καλής εφαρμογής τους στο έδαφος, που σημαίνει ότι χάνεται κάποιο μέρος της ικανότητας οδήγησης.

Το ασθενοφόρο έχει την τάση να ταξιδεύει σε ευθύγραμμη πορεία. Με το φρενάρισμα παρατηρείται μια μετακίνηση του βάρους προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που το πίσω μέρος του οχήματος γλιστρά προς τα έξω της γωνίας στροφής.

Το μέγεθος τού οχήματος και η εκτίμηση της απόστασης. 

Το μήκος και το πλάτος του αυτοκινήτου είναι βασικοί παράγοντες για τους ελιγμούς στην οδήγηση. Για να φρενάρετε ή να διέλθετε από κάπου ανενόχλητα, θα πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς το μήκος και το πλάτος του οχήματος.

Πολλά τρακαρίσματα συμβαίνουν όταν το όχημα οπισθοδρομεί.

Πρέπει να έχετε κάποιον σαν βοηθό έξω από το ασθενοφόρο, όταν επιχειρείτε όπισθεν κίνηση, για να αποφύγετε τις εκπλήξεις.

Το μέγεθος και το βάρος του οχήματος επηρεάζουν ιδιαίτερα το φρενάρισμα και το τελικό σταμάτημα σε απόσταση ασφαλείας.

Η καλή αντίληψη της περιφέρειας και του βάθους του οπτικού πεδίου συμβάλουν στην εκτίμηση της απόστασης, αλλά δεν υπο-καθιστούν την εντατική εξάσκηση, την εμπειρία και το συχνό έλεγχο του οχήματος.

Η στάθμευση του οχήματος στο δρόμο και οι στροφές. 

Ο όρος στάθμευση στο δρόμο σημαίνει ότι το όχημα βρίσκεται σταματημένο στο δρόμο, κοντά στην άκρη του πεζοδρομίου. Για να στρίψετε επιτυχώς, πρέπει να γνωρίζετε την τρέχουσα θέση του οχήματος και την πορεία που πρόκειται να ακολουθήσετε. Ο σκοπός είναι να στρίψετε με την κατάλληλη ταχύτητα, ώστε να βρεθείτε στη σωστή θέση του δρόμου καθώς εξέρχεστε από τη στροφή.

Ο τρόπος στροφής του οχήματος έχει ως εξής: η κορυφή της γωνίας στροφής που διαγράφεται σε μια καμπύλη τροχιά, είναι το σημείο στο οποίο το όχημα βρίσκεται πλησιέστερα στην εσωτερική πλευρά της καμπύλης αυτής.

Αν φθάσετε στην κορυφή, πολύ νωρίς για την καμπύλη, στο όχημα θα ασκηθούν δυνάμεις προς τα εκτός του δρόμου, εκτρέποντάς το από την πορεία του. Αν φθάσετε στην κορυφή, πολύ αργά για την καμπύλη, το όχημα τείνει να παραμένει στην εσωτερική πλευρά της τροχιάς Τούτο συμβάλει ώστε το όχημα να διατηρεί τη σωστή πορεία του.

Ρυθμιζόμενη επιτάχυνση. 

Ο όρος ρυθμιζόμενη επιτάχυνση σημαίνει τη χρήση της επιτάχυνσης κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να ελέγχεται η ταχύτητα του οχήματος. Τούτο εξασφαλίζεται πατώντας ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού.

Η επιτάχυνση είναι πιο αποτελεσματική όταν το οχημά κινείται σε ευθεία κατεύθυνση, διότι η δύναμη της γραμμικής επιτάχυνσης κατανέμεται ισότιμα στους πίσω τροχούς.

Αν επιταχύνετε πάνω στην καμπύλη ή κατά τη διάρκεια μιας στροφής, αναγκάζετε το όχημα να κινηθεί εκτός της πορείας του. Αν η επιτάχυνση στην ίδια πορεία ξεπεράσει τα όρια, τότε χάνεται ο έλεγχος του οχήματος το οποίο γίνεται ασταθές.

Ελεγχόμενο φρενάρισμα. 

Ο όρος ελεγχόμενο φρενάρισμα σημαίνει την κατάλληλη χρήση των φρένων για τον έλεγχο του οχήματος. Τα φρένα δεν ρυθμίζουν μόνο την κίνηση του οχήματος, προκαλώντας την επιβράδυνση ή το σταμάτημά του, αλλά συντελούν και στον έλεγχο της πορείας.

Το φρενάρισμα ενώ το όχημα κινείται σε ευθεία πορεία, είναι ίσως η πιο ασφαλής και αποτελεσματική μέθοδος. Το φρενάρισμα πάνω στη στροφή συνεπάγεται απώλεια της ικανότητας αυτής. Μπορεί να μην το προσέξετε όταν οδηγείτε με χαμηλή ταχύτητα, αλλά είναι φανερό σε υψηλότερες ταχύτητες.

Πατώντας το φρένο τη στιγμή που στρίβετε, όχι μόνο δεν επιβραδύνετε σωστά το όχημα, αλλά εξαιτίας αυτού μπορεί να προκληθεί εκτροπή ή περιστροφή του οχήματος. Αντίθετα, πρέπει να παραμείνετε με την ίδια ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα αφήνετε το φρένο και πατάτε περισσότερο το γκάζι. Με την εμπειρία και την πρακτική εξάσκηση κατά την οδήγηση του οχήματος που αναλάβατε, αποκτάτε αυτή την αίσθηση της κατάλληλης πίεσης που πρέπει να ασκήσετε στα φρένα.

Τα φρένα συντελούν στον έλεγχο της πορείας του οχήματος. Φρενάροντας ενώ το όχημα κινείται σε ευθεία πορεία είναι κάτι πολύ ασφαλές.

Φρενάροντας πάνω σε στροφή όχι μόνρ είναι ανεπαρκές αλλά μπορεί να προκαλέσει εκτροπή ή περιστροφή του οχήματος.

ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ. 

Πρέπει να είστε πάντοτε προετοιμασμένοι στις ενδεχόμενες αλλαγές των καιρικών συνθηκών, της κατάστασης του οδοστρώματος ή των συνθηκών οδήγησης. Είτε πηγαίνετε είτε επιστρέφετε από ένα επείγον περιστατικό, πρέπει να ρυθμίζετε την ταχύτητα σύμφωνα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. 

Λάβετε σοβαρά υπόψη σας τυχόν προειδοποιήσεις για το ενδεχόμενο πάγου στο δρόμο ή άλλων επικίνδυνων καταστάσεων και φροντίστε, αν κρίνετε απαραίτητο, για μια εναλλακτική πορεία. Σε μια μεγάλη καταστροφή όλες οι υπηρεσίες δημόσιας ασφάλειας και τα συνεργεία διάσωσης πρέπει να συνεργάζονται. Αν βρεθείτε σε απροσδόκητη κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδοποιήστε το κέντρο κλήσεων έτσι ώστε τα επόμενα ασθενοφόρα να επιλέξουν εναλλακτικές πορείες.

Ακόμη και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί ενίοτε μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με αναπάντεχες καταστάσεις που απαιτούν ειδικά προσόντα οδήγησης. Ωστόσο, εάν οδηγείτε με ταχύτητα κατάλληλη για τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος μπορεί να ελαχιστοποιήσετε τις πιθανότητες τέτοιων ειδικών περιπτώσεων. Για παράδειγμα είναι πιο ασφαλές να μειώσετε την ταχύτητα του οχήματος σε συνθήκες ομίχλης, βροχής, χιονόπτωσης ή παγετού.

Οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα (πλεύση υδροπλάνου).

 Στο βρεγμένο οδόστρωμα το λάστιχο συνήθως εκτοπίζει το νερό και έρχεται σε άμεση επαφή με το δρόμο. Εντούτοις, σε ταχύτητες μεγαλύτερες από 30 mph, τα λάστιχα μπορεί να μην αγγίζουν το έδαφος και καθώς το νερό συγκεντρώνεται από κάτω, το όχημα μοιάζει σαν να πλέει. Η οδήγηση σε αυτή την περίπτωση μοιάζει με πλεύση υδροπλάνου.

Οδηγώντας σε βρεγμένο οδόστρωμα με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα, οι μπροστινοί τροχοί μπορεί να κυλούν πάνω στην επιφάνεια του νερού, με αποτέλεσμα να χάνει ο οδηγός τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Αν η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα καταλήξει σε πραγματική πλεύση μέσα στο δρόμο, πρέπει να μειώνετε βαθμιαία την ταχύτητα χωρίς να φρενάρετε απότομα.

Ενεργώντας με κατάλληλους χειρισμούς του τιμονιού, είναι δυνατόν να περάσετε μέσα από τα νερά, επιτρέποντας στους τροχούς να επανέλθουν σε άμεση επαφή με το οδόστρωμα.

Ένας τέτοιος χειρισμός απαιτεί μεγάλη πρακτική εξάσκηση.

Συλλογές νερού στο οδόστρωμα. Τα φρένα που έχουν βραχεί θα επιβραδύνουν το όχημα εκτρέποντάς το προς τη μία ή την άλλη πλευρά του δρόμου.

Αν είναι δυνατόν προσπαθήστε να αποφύγετε τις μεγάλες λίμνες από στάσιμα νερά που έχουν σχηματιστεί στο δρόμο, καθώς δεν γνωρίζετε συνήθως πόσο βαθιές είναι. Αν όμως δεν έχετε άλλη επιλογή, φροντίστε να επιβραδύνετε και να θέσετε σε λειτουργία το σύστημα των υαλοκαθαριστήρων. Μετά από οδήγηση μέσα σε λίμνες νερού, πατήστε ελαφρά και αρκετές φορές το πεντάλ των φρένων μέχρι να στεγνώσουν. Αν το όχημα είναι εξοπλισμένο με ειδικά φρένα εφαρμόστε ελαφρά και σταθερή πίεση στο πεντάλ για να στεγνώσουν τα φρένα. Σε κάθε περίπτωση, η οδήγηση μέσα σε ρέοιπα νερά πρέπει να αποφεύγεται.

Μειωμένη ορατότητα. 

Σε περιοχές με ομίχλη, νέφος, χιόνι ή πολύ βροχή, η κοινή λογική προτρέπει να επιβραδύνετε αφού έχετε προειδοποιήσει τα οχήματα που σας ακολουθούν. Τη νύχτα χρησιμοποιήστε τα χαμηλά φώτα πορείας για τη βελτίωση της ορατότητας χωρίς αντικατοπτρισμούς. Πρέπει να χρησιμοποιείτε τα φώτα πορείας την ημέρα για να γίνετε καλύτερα αντιληπτοί από τους άλλους οδηγούς. Επίσης προσέχετε ιδιαάερα τα αυτοκίνητα που σταματούν ή φρενάρουν.

Παγωμένα και ολισθηρά οδοστρώματα. 

Μια ελαφρά άχλη σε ένα σκονισμένο γεμάτο λάδια δρόμο καθιστά το οδόστρωμα τόσο ολισθηρό όσο και ένα κομμάτι πάγου. Τα λάστιχα «παντός καιρού> και η κατάλληλη ταχύτητα ελαχιστοποιούν σημαντικά τα προβλήματα καλής εφαρμογής των τροχών στο δρόμο.

Αν βρεθείτε σε μια περιοχή που συχνά χιονίζει ή έχει παγετό, σκεφθείτε τη χρήση ειδικών λάστιχων για το χιόνι, εφόσον επιτρέπεται από το νόμο. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε γέφυρες και περάσματα όταν η θερμοκρασία είναι πολύ χαμηλή. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα οδοστρώματα παγώνουν πολύ πιο γρήγορα από τους άλλους παραπλήσιους δρόμους, καθώς δεν υπάρχει το έδαφος από κάτω που να εξασφαλίζει ένα στοιχειώδες θερμομονωτικό αποτέλεσμα.

Οδηγίες για τον Διασώστη

Αν και η αποτροπή του ενδεχομένου της εκτροπής ή της ολίσθησης θεωρείται μια ιδανική περίπτωση, το πιθανότερο είναι να εκτραπείτε ή να γλιστρήσετε στο δρόμο έστω και περιστασιακά: ιδιαίτερα αν διαμένετε σε περιοχές με πάγο και χιόνι.

Η εκπαίδευσή σας πρέπει τότε να περιλαμβάνει τεχνικές διόρθωσης της εκτροπής πάνω στη στροφή. Αν υπάρχει το ενδεχόμενο να οδηγείτε πάνω στον πάγο ή το χιόνι, πρέπει να εξασκηθείτε στις τεχνικές αυτές μέχρι να σας γίνουν αυτόματες. Η πρακτική εξάσκηση μπορεί να λάβει χώρα οδηγώντας με μικρή ταχύτητα σε περιοχή όπου δεν υπάρχει ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων.

Μην ξεχνάτε ότι τα οχήματα με την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς ή εκείνα με κίνηση στους πρόσθιους τροχούς συμπεριφέρονται διαφορετικά σε τέτοιες καταστάσεις από τα όμοιά τους με κίνηση στους πίσω τροχούς.

NOMΟΙ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ. 

ΟΙ κανονισμοί που αφορούν τη λειτουργία των οχημάτων μπορεί διαφέρουν ανάμεσα στις πολιτείες ή τις πόλεις, αλλά ορισμένα θέματα είναι παντού τα ίδια.

Οι οδηγοί των ειδικών οχημάτων επειγόντων περιστατικών έχουν ορισμένα προνόμια σε κάθε πολιτεία. Οπωσδήποτε με τα προνόμια αυτά δεν σημαίνει ότι μειώνεται η ευθύνη τους σε ένα τροχαίο ατύχημα.

Στην πραγματικότητα, τις περισσότερες φορές ο οδηγός θεωρείται ένοχος, αν το τροχαίο ατύχημα έγινε, καθώς το ασθενοφόρο βρισκόταν σε υπηρεσία, με αναμμένα τα προειδοποιητικά φώτα και τη σειρήνα συναγερμού. Οι συγκρούσεις με μοτοσικλέτες συνιστούν μια μεγάλη πηγή καταγγελιών εναντίον του προσωπικού και της υπηρεσίας πρώτων βοηθειών.

Σε βάσιμα επείγουσα κλήση, τα ασθενοφόρα εξαιρούνται από το σύνηθες πλαίσιο λειτουργίας των οχημάτων. 

Αν έχετε λάβει επείγουσα κλήση και χρησιμοποιείτε τα φώτα και τη σειρήνα συναγερμού, είναι δυνατό να σας επιτραπούν τα εξής:

  • Να παρκάρετε ή να σταθμεύσετε σε μια ούτως ή άλλως παράνομη θέση.
  • Να προχωρήσετε αψηφώντας το κόκκινο φανάρι ή την πινακίδα με απαγορευτική σήμανση
  • Να υπερβαίνετε το όριο ταχύτητας
  • Να οδηγείτε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ή σε μονόδρομο αντίθετης κατεύθυνσης, ή να κάνετε παράνομη στροφή
  • Να οδηγείτε στην αριστερή λωρίδα και να επιχειρείτε προσπεράσεις, που σε όποια άλλη περίπτωση απαγορεύεται

Μην ξεχνάτε ότι οι εξαιρέσεις αυτές ποικίλλουν σε κάθε πολιτεία και σε κάθε τοπικό νομικό καθεστώς. ΓΙ’ αυτό τον λόγο πρέπει να ελέγξετε τους τοπικούς κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί στην περιοχή σας.

Ένα ασθενοφόρο δεν επιτρέπεται ποτέ να προσπεράσει σχολικό Λεωφορείο που έχει σταματήσει για να επιβιβάσει ή να αποβιβάσει παιδιά και έχει αναμμένα τα κόκκινα φώτα κινδύνου ή επιδεικνύει απαγορευτική πινακίδα. 

Όταν προσεγγίζετε ένα σχολικό λεωφορείο που έχει αναμμένα τα φώτα κινδύνου πρέπει να σταματήσετε σε κάποια απόσταση από αυτό και να περιμένετε μέχρι ο οδηγός του λεωφορείου να φροντίσει για την ασφάλεια των παιδιών, να κλείσει την πόρτα αποβίβασης και να σβήσει τα προειδοποιητικά φώτα. Μόνο τότε μπορείτε να πλησιάσετε και να προσπεράσετε το σταματημένο σχολικό λεωφορείο.

Προειδοποιητικά φώτα και σειρήνα συναγερμού. 

Η χρήση των προειδοποιητικών φώτων και της σειρήνας συναγερμού υπόκειται σε τρεις βασικούς κανόνες

  1. Η κινητή μονάδα διάσωσης πρέπει να βρίσκεται, όσο μπορεί να γνωρίζει, σε πραγματικά επείγουσα κλήση.
  1. Τόσο τα ακουστικά όσο και τα οπτικά συστήματα συναγερμού πρέπει να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα.
  1. Η κινητή μονάδα διάσωσης πρέπει να λειτουργεί λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη την ασφάλεια των άλλων εντός και εκτός του δρόμου.

Η σειρήνα συναγερμού είναι μάλλον το πιο χρησιμοποιημένο είδος από τον εξοπλισμό ενός ασθενοφόρου. Γενικά η σειρήνα δεν διευκολύνει ούτε εσάς στην οδήγηση του ασθενοφόρου, ούτε και την οδήγηση των άλλων αυτοκινητιστών. 

Οι αυτοκινητιστές που οδηγούν μέσα στο όριο ταχύτητας, με κλειστά παράθυρα, ανοιχτό το ραδιόφωνο και με το σύστημα κλιματισμού ή θέρμανσης σε πλήρη λειτουργία, δεν μπορούν να ακούσουν τη σειρήνα μέχρις ότου φθάσει το ασθενοφόρο πολύ κοντά. Αν το ραδιόφωνο είναι στη διαπασών είναι δυνατόν να μην ακούσουν τη σειρήνα καθόλου.

Εάν πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη σειρήνα συναγερμού φροντίστε να προειδοποιήσετε το ασθενή προτού τη θέσετε σε λειτουργία. Πρέπει να προσέχετε να μην αυξάνετε την ταχύτητα μόνο επειδή η σειρήνα είναι σε λειτουργία. 

Πάντα να οδηγείτε με τέτοια ταχύτητα που σας επιτρέπει να σταματάτε οποτεδήποτε και με ασφάλεια, δίνοντας τα χρονικά περιθώρια να αντιδράσετε, ειδικότερα απέναντι σε προπορευόμενους οδηγούς που δεν αφήνουν να τους προσπεράσετε. 

Ποτέ μην θεωρήσετε ότι η σειρήνα και τα φώτα συναγερμού σας επιτρέπουν να οδηγήσετε σε περιοχή με πυκνή κυκλοφορία χωρίς να σταματήσετε ή έστω να μειώσετε ταχύτητα. Καθώς φτάνετε σε μια διασταύρωση, μειώστε την ταχύτητά σας και βεβαιωθείτε ότι οι υπόλοιποι οδηγοί θα σταματήσουν για να περάσετε στη συνέχεια με ιδιαίτερη προσοχή.

Μερικά ασθενοφόρα είναι εξοπλισμένα με προβολείς που διαθέτουν ειδικό σύστημα διαλείποντος φωτισμού.

 Οι προβολείς αυτοί είναι περισσότερο ορατοί και αποτελεσματικοί ως συστήματα συναγερμού, για να εκκενώνουν το δρόμο μπροστά από το ασθενοφόρο.

Προνόμια προτεραιότητας στο δρόμο. 

Το προνόμιο προτεραιότητας στο δρόμο δεν είναι τίποτα άλλο παρά αυτό που σημαίνει η ίδια η λέξη: ένα προνόμιο.

Συνήθως, πολιτειακοί θεσμοί και κώδικες οδικής κυκλοφορίας παραχωρούν σε ορισμένα οχήματα, όπως τα ασθενοφόρα, το δικαίωμα να παραβλέπουν τους κανονισμούς μετά από μια κλήση επείγοντος περιστατικού.

Εντούτοις, ο οδηγός του ασθενοφόρου πρέπει να φροντίζει να μην θέτει σε κίνδυνο ανθρώπους και περιουσίες, σε οποιαδήποτε περίπτωση.

Σκεφθείτε την εξής περίπτωση: Ασθενοφόρο πλησιάζει μια διασταύρωση που ελέγχεται από πινακίδες απαγορευτικής σήμανσης. Το ασθενοφόρο με αναμμένους προβολείς και το ακουστικό σύστημα συναγερμού σε λειτουργία, περνά τη διασταύρωση χωρίς να μειώσει ταχύτητα ή να σταματήσει και συγκρούεται με ένα άλλο διερχόμενο από τα δεξιά αυτοκίνητο. Ο οδηγός του ασθενοφόρου περνώντας τη διασταύρωση με αυτό τον τρόπο, ενέργησε σωστά;

Τα προνόμια προτεραιότητας για τα ασθενοφόρα διαφέρουν ανάμεσα στις πολιτείες. Ορισμένες πολιτείες μπορεί να σας επιτρέπουν να περάσετε από κόκκινο φανάρι ή να αγνοήσετε πινακίδα με απαγορευτική σήμανση, εφόσον βέβαια έχετε ήδη σταματήσει και ελέγξει ώστε να συνεχίσετε με ασφάλεια.

Άλλες πολιτείες σας επιτρέπουν να περάσετε από μια ελεγχόμενη διασταύρωση με προτεραιότητα στην ασφάλεια των άλλων: χρησιμοποιώντας προειδοποιητικά φώτα και σειρήνα συναγερμού.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να προχωρήσετε εφόσον έχετε φροντίσει για την ασφάλεια των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.

Αν δεν φροντίσετε για την ασφάλεια των άλλων είναι πολύ πιθανό η υπηρεσία σας να γίνει δέκτης πολλών μηνύσεων.

 Αν αποδειχτεί ότι ήσασταν υπεύθυνοι, μπορεί να πληρώσετε προσωπικά τις όποιες υλικές ζημίες ή να υποστείτε τις νομικές και ποινικές κυρώσεις.

Φροντίστε να μάθετε τα δικαιώματα που σας παραχωρούνται από την εκάστοτε πολιτεία, για την προτεραιότητα κυκλοφορίας του ασθενοφόρου.

Ασκήστε τα δικαιώματα αυτά μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο για την υγεία των ασθενών. Η χρήση των προειδοποιητικών φώτων και των ακουστικών συστημάτων αποτελεί ένα σοβαρό θέμα που αφορά την πολιτεία και τα τοπικά πρωτόκολλα και τις συνήθες πρακτικές.

Οι συνοδοί φρουροί του ασθενοφόρου. 

Η παρουσία συνοδού αστυνομικού οχήματος είναι μια πρακτική που ενέχει πολλούς κινδύνους.

Όταν οι άλλοι αυτοκινητιστές ακούσουν τη σειρήνα και δουν να περνά ένα αστυνομικό όχημα, μπορεί να υποθέσουν ότι το μόνο ειδικό όχημα επειγόντων περιστατικών είναι το αστυνομικό όχημα και να αγνοήσουν το ασθενοφόρο που ακολουθεί.

Η μοναδική φορά που ίσως δικαιολογεί συνοδεία, αποτελεί η περίπτωση όπου κυκλοφορείτε σε μια άγνωστη περιοχή και πραγματικά χρειάζεστε κάποιον οδηγό πολύ περισσότερο από συνοδό-φρουρό. Σε τέτοιες περιπτώσεις δεν χρειάζεται η χρήση προειδοποιητικών φώτων ή σειρήνας συναγερμού. Αν καθοδηγείστε από κάποιο αστυνομικό όχημα, φροντίστε να το ακολουθείτε από κάποια απόσταση ασφαλείας.

Κίνδυνοι στις διασταυρώσεις. 

Τα τροχαία ατυχήματα σε διασταυρώσεις δρόμων είναι τα πιο συχνά και αποτελούν συνήθως τις πιο σοβαρές περιπτώσεις συγκρούσεων όπου εμπλέκονται τα ασθενοφόρα. Πάντα να είστε έτοιμοι και ιδιαίτερα προσεκτικοί, όταν πλησιάζετε μια διασταύρωση. Ακόμη και αν έχετε μια επείγουσα κλήση και δεν μπορείτε να περιμένετε να ανάψει πράσινο, πρέπει να σταθείτε έστω για λίγο στο φανάρι και να κοιτάξετε γύρω σας για άλλους αυτοκινητιστές ή πεζούς προτού περάσετε τη διασταύρωση.

Οι οδηγοί που «μετρούν λεπτό προς λεπτό το χρόνο παραμονής τους στα φανάρια» αποτελούν ένα ακόμη σοβαρό κίνδυνο. Είναι δυνατό να φθάσετε στη διασταύρωση ενώ το φανάρι είναι πράσινο. Την ίδια στιγμή ένας άλλος ανυπόμονος οδηγός από τον απέναντι δρόμο φθάνει κοντά στη διασταύρωση. Ο οδηγός αυτός έχει κόκκινο φανάρι και γνωρίζει ότι σε λίγο θα γίνει πράσινο και είναι έτοιμος να φύγει. Η σκηνή αυτή είναι έτσι στημένη που προδικάζει μια σοβαρή σύγκρουση.

Ένας άλλος συνήθης κίνδυνος των διασταυρώσεων αποτελεί η περίπτωση όπου ο οδηγός ενός οχήματος άμεσης επέμβασης ακολουθεί κάποιο άλλο παρόμοιο όχημα, περνώντας από μια διασταύρωση χωρίς να αξιολογήσει προσεκτικά την κατάσταση.

Ο οδηγός που παραχωρεί προτεραιότητα στο πρώτο όχημα, μπορεί να πλησιάσει τη διασταύρωση χωρίς να περιμένει τη διέλευση ενός δεύτερου οχήματος.

Πρέπει λοιπόν να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτές τις περιπτώσεις. Για να προειδοποιήσετε τους υπόλοιπους οδηγούς ότι ακολουθεί και δεύτερο ειδικό όχημα, χρησιμοποιήστε διαφορετικό τόνο στη σειρήνα σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα.

 

Συνεχίζεται…

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο της Προετοιμασίας (Μέρος Πρώτο)

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο της Κλήσης – Κατά τη Διαδρομή στον Τόπο του Ατυχήματος (Μέρος Δεύτερο)

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Η Άφιξη στη Σκηνή του Ατυχήματος (Μέρος Τρίτο)

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο Επιβίβασης του Ασθενούς – Το Στάδιο της Μεταφοράς του Ασθενούς (Μέρος Τέταρτο)

Στάδια κατά την Κλήση Ασθενοφόρου – Το Στάδιο της Αποβίβασης του Ασθενούς – Το Στάδιο του Γενικού Ελέγχου – Η Επιστροφή στο Σταθμό – Προκαθορισμένοι Έλεγχοι Συντήρησης (Μέρος Πέμπτο)

 

ΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΜΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ

ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Π.Χ. ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ


Επιμέλεια Κειμένου

Παναγιώτης Σπανός

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ