Από Ed Davidson
Προσπαθώ όσο μπορώ να μην παρκάρω πολύ κοντά σε σταθμούς φόρτισης από ό, τι είναι απολύτως απαραίτητο.
Τι είναι όμως η θερμική διαφυγή μπαταρίας;
Η αύξηση της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Αυτό περιλαμβάνει την ύπαρξη μεγαλύτερων μπαταριών με περισσότερες μονάδες και κυψέλες, έως την τοποθέτηση κυψελών υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ωστόσο, όλα τα συστήματα είναι ευαίσθητα στη θερμική διαφυγή, μερικά περισσότερο από άλλα.
Κάθε κυψέλη σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου περιέχει έναν εύφλεκτο υγρό ηλεκτρολύτη. Εάν το κύτταρο βραχυκυκλώσει, ο ηλεκτρολύτης μπορεί να καεί και η πίεση μέσα στην κυψέλη θα αυξηθεί γρήγορα έως ότου αυτή εξαερίσει τον εύφλεκτο ηλεκτρολύτη. Οι θερμοκρασίες στο κύτταρο που έχει υποστεί ρήξη μπορούν να αυξηθούν σε πάνω από 1.000 ° C (1,832 ° F).
Αυτή η ταχεία και ακραία αύξηση της θερμοκρασίας ονομάζεται θερμική διαφυγή και όταν ξεκινά την ίδια αντίδραση σε γειτονικές κυψέλες είναι γνωστή ως θερμική διάδοση διαφυγής.
Όταν συμβαίνει θερμική διαφυγή, μπορεί να παράγει καπνό, φωτιά και ακόμη και εκρήξεις.
Οι επιβάτες πρέπει να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο για να ξεφύγουν από το όχημα, εάν συμβεί.
Από το 2015, όταν η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έγινε πραγματικά mainstream, έχουν καταγραφεί πολλά ατυχήματα που σχετίζονται με την μπαταρία.
Αν και η θερμική διαφυγή είναι σαφώς απειλητική για τη ζωή, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια παγκόσμια ρύθμιση.
Πηγή: Ed Davidson
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ