Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Προνοσοκομειακή Φροντίδα » Κάθε κλήση ξεκινά με την ασφάλεια της σκηνής

Κάθε κλήση ξεκινά με την ασφάλεια της σκηνής

Scene Safe, BSI.” Αυτά τα λόγια έχουν ειπωθεί από κάθε πρώτο ανταποκριτή που έχει λάβει ποτέ ιατρική εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα, κάθε ανταποκριτής που έχει εκτελέσει μια πρακτική άσκηση για πιστοποίηση γνωρίζει ότι οι δύο πρώτες υποχρεωτικές δεξιότητες που πρέπει να συμπληρωθούν στον κατάλογο ελέγχου αξιολόγησης είναι: (1) Εξασφαλίστε ότι η σκηνή είναι ασφαλής πριν εισέλθετε και (2) Φορέστε προστατευτικό εξοπλισμό (BSI – Body Substance Isolation). Η διασφάλιση της ασφάλειας της σκηνής έχει τις ρίζες της στην επίγνωση της κατάστασης – την ικανότητα σύλληψης των ενδείξεων και των σημάτων που βοηθούν τον ανταποκριτή να κατανοήσει τι συμβαίνει. Υπάρχει μόνο ένα θεμελιώδες πρόβλημα με αυτό.

“Ασφαλής σκηνή”

Είναι τυπική εκπαίδευση για τους ανταποκριτές να διασφαλίζουν ότι μια σκηνή είναι ασφαλής πριν από την είσοδο, σωστά; Εάν είστε ιατρικά εκπαιδευμένος ανταποκριτής, το γνωρίζετε ήδη αυτό. Ωστόσο, πολλοί ανταποκριτές δεν έχουν διδαχθεί ΠΩΣ να διασφαλίζουν ότι μια σκηνή είναι ασφαλής. Τους έχουν πει μόνο να ΛΕΓΟΥΝ ότι οι σκηνές είναι ασφαλείς. Αυτό είναι ένα παράδειγμα για το πώς οι ανταποκριτές μπορούν να εκπαιδευτούν να αποτύχουν και αυτό μπορεί να τους οδηγήσει να περπατήσουν σε μη ασφαλείς καταστάσεις.

Μαθαίνοντας την ασφάλεια της σκηνής

Είναι άλλο πράγμα να λέμε ότι μια σκηνή είναι ασφαλής και εντελώς διαφορετικό πράγμα να βεβαιωνόμαστε ότι η σκηνή είναι ασφαλής πριν εισέλθουμε. Συχνά, οι ανταποκριτές μαθαίνουν και εξασκούν τις ιατρικές δεξιότητες στην ασφάλεια ενός πυροσβεστικού σταθμού, μιας διμοιρίας, ενός αστυνομικού τμήματος ή ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος. Αυτές οι εγκαταστάσεις αποτελούν “ασφαλή” καταφύγια για τους ανταποκριτές, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει κάποιος επιτιθέμενος που περιμένει στη γωνία. Η σκηνή είναι πάντα ασφαλής. Έτσι, οι ανταποκριτές μπορεί να αναπτύξουν έναν εφησυχασμό και να μην ελέγχουν την ασφάλεια της σκηνής πριν από την πρόσβαση στον ασθενή. Αλλά είναι καλά εξασκημένοι στο να το λένε.

Από πού ξεκινούν όλα

Η αξιολόγηση της ασφάλειας της σκηνής αρχίζει πριν από την άφιξη. Οι προφορικές ενδείξεις και οι υποδείξεις από την αποστολή μπορούν να υποδείξουν σε έναν ανταποκριτή μια δυνητικά επικίνδυνη σκηνή. Αυτό μπορεί να είναι ένα καλύτερο σενάριο, επειδή ο ανταποκριτής θα βρίσκεται σε αυξημένη ευαισθητοποίηση. Για παράδειγμα, εάν αποσταλεί σε έναν τραυματισμό που οφείλεται σε ενδοοικογενειακή βία, οι ανταποκριτές θα προσεγγίσουν με έναν βαθμό προσοχής (ελπίζουμε). Αλλά τι γίνεται με μια κλήση για ένα ηλικιωμένο άτομο που αντιμετωπίζει πόνους στο στήθος. Θα μπορούσε αυτή η σκηνή να είναι εξίσου επικίνδυνη; Αν και η πιθανότητα είναι μικρότερη, η πιθανότητα εξακολουθεί να υπάρχει και θα πρέπει να λαμβάνονται προφυλάξεις.

Καθώς οι ανταποκριτές πλησιάζουν τη σκηνή θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για ενδείξεις και στοιχεία ότι η σκηνή μπορεί να μην είναι ασφαλής. Πού μπορεί να πάει ένας ανταποκριτής για να λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση για να αξιολογήσει την ασφάλεια της σκηνής; Θα συνιστούσα να ζητήσετε από το αστυνομικό σας τμήμα να παράσχει ένα πρόγραμμα για τους ανταποκριτές της πυροσβεστικής και της προνοσοκομειακής φροντίδας. Οι αστυνομικοί αξιολογούν συνήθως τις σκηνές για την προσωπική ασφάλεια και προσεγγίζουν τις κλήσεις με διαφορετική νοοτροπία. Οι περισσότεροι είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι και πολύ καλά εξασκημένοι στην αξιολόγηση της ασφάλειας της σκηνής.

Όταν οι ανταποκριτές εκπαιδεύονται σε ιατρικά επείγοντα περιστατικά, η κλήση θα πρέπει να ξεκινά από ένα τετράγωνο μακριά. Σε αντίθεση με αυτή τη βέλτιστη πρακτική, πολλά σενάρια ιατρικής πρώτης ανταπόκρισης ξεκινούν στην αίθουσα εκπαίδευσης του σταθμού και το προσωπικό στερείται την ευκαιρία να ολοκληρώσει μια ενδελεχή αξιολόγηση της σκηνής που θα έπρεπε να ξεκινά από απόσταση ασφαλείας (π.χ. ένα τετράγωνο ή περισσότερο μακριά).

Συμβουλές του Rich Gasaway


Η συμβουλή μου για το πώς να βελτιωθεί η ασφάλεια των ανταποκριτών έχει πάντα τις ρίζες της στην εκπαίδευση με τρόπους που είναι ρεαλιστικοί και επαναλαμβανόμενοι. Όταν πρόκειται για τη διασφάλιση της ασφάλειας μιας σκηνής, η εκπαίδευση αυτή ξεκινά με τη διδασκαλία στους ανταποκριτές των ενδείξεων και των στοιχείων που υποδεικνύουν ένα πιθανό πρόβλημα με την ασφάλεια της σκηνής. Ακολουθεί η εκπαίδευση των ανταποκριτών σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν εάν τα στοιχεία και οι ενδείξεις υποδεικνύουν ότι υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια της σκηνής. Αυτό περιλαμβάνει τη διδασκαλία των ανταποκριτών πώς να απομακρύνονται από καταστάσεις και πώς να χρησιμοποιούν αμυντικές στρατηγικές για να προστατεύουν τον εαυτό τους.

Η εκπαίδευση θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει την ανταπόκριση σε σκηνές από απόσταση, διδάσκοντας στους ανταποκριτές τις ενδείξεις και τα στοιχεία που πρέπει να επεξεργάζονται κατά την προσέγγιση της σκηνής. Μια καλή βέλτιστη πρακτική θα ήταν να δημιουργηθούν σενάρια που πραγματικά παρέχουν ενδείξεις και στοιχεία ότι μια σκηνή μπορεί να μην είναι ασφαλής. Το αστυνομικό σας τμήμα θα πρέπει να είναι σε θέση να βοηθήσει στη δημιουργία αυτών των εκπαιδευτικών σεναρίων. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την παρουσία δραστών που οι ανταποκριτές μπορεί να συναντήσουν απροσδόκητα.

Στοιχεία δράσης


1. Συζητήστε την εκπαίδευση που έχετε λάβει σχετικά με το πώς να διασφαλίσετε ότι μια σκηνή είναι ασφαλής.

2. Συζητήστε τρόπους δημιουργίας ρεαλιστικών εκπαιδευτικών σεναρίων που θα ενισχύσουν τις βέλτιστες πρακτικές για την ασφάλεια της σκηνής.

3. Συζητήστε μια φορά που εσείς ή το πλήρωμά σας βρεθήκατε απροσδόκητα σε μια δυνητικά μη ασφαλή κατάσταση. Συζητήστε τα στοιχεία και τις ενδείξεις που μπορεί να έδειχναν ότι η σκηνή δεν ήταν ασφαλής.

Ο Richard B. Gasaway, PhD, CSP θεωρείται ευρέως ως αυθεντία σε θέματα ανθρώπινων παραγόντων, επίγνωσης της κατάστασης και διαδικασιών λήψης αποφάσεων υψηλού κινδύνου που χρησιμοποιούνται σε εργασιακά περιβάλλοντα υψηλού στρες και υψηλών συνεπειών. Υπηρέτησε 33 χρόνια στην πρώτη γραμμή ως πυροσβέστης, νοσοκόμος, αξιωματικός εταιρείας, αξιωματικός εκπαίδευσης, επικεφαλής πυροσβεστικής και διοικητής επειγόντων περιστατικών. Η διδακτορική του έρευνα περιελάμβανε τη μελέτη της γνωστικής νευροεπιστήμης για να κατανοήσει πώς οι ανθρώπινοι παράγοντες επηρεάζουν την επίγνωση της κατάστασης και επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων υψηλού κινδύνου.

Πηγή: https://www.samatters.com/every-ems-call-starts-with-scene-safety/

Παναγιώτης Σπανός

Προνοσοκομειακός Διασώστης

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ