Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Προνοσοκομειακή Φροντίδα » Γίνε ο καλύτερος συνεργάτης που μπορείς να γίνεις (οδηγίες για διασώστες)

Γίνε ο καλύτερος συνεργάτης που μπορείς να γίνεις (οδηγίες για διασώστες)

5 τρόποι με τους οποίους ένας καλός συνεργάτης μπορεί να κάνει τη βάρδια να κυλήσει πιο ομαλά και να βελτιώσει την ασφάλεια των ασθενών και των παρόχων.

Πρόσφατα έβγαλα βόλτα τον σκύλο μου και άκουγα το podcast “The way I heard it” του Mike Rowe, όπου έπαιρνε συνέντευξη από τον συγγραφέα best-seller και πρώην Navy Seal Jack Carr. Το επεισόδιο είναι αρκετά στοχαστικό και μου τράβηξε την προσοχή από νωρίς όταν ο Carr είπε ότι κατά τη διάρκεια της καριέρας του στο Ναυτικό, είχε ως κίνητρο να “μαθαίνει και να βελτιώνεται πάντα”, επειδή το όφειλε στα παιδιά στα δεξιά και στα αριστερά του. Μου έκανε εντύπωση πόσο πολύ αυτό ισχύει και για τους συνεργάτες της προνοσοκομειακής φροντίδας.

Ενθαρρύνουμε τους παρόχους προνοσοκομειακής φροντίδας να είναι δια βίου εκπαιδευόμενοι και αυτό συνήθως ακολουθείται από τη σοφία ότι το οφείλετε στους ασθενείς σας.

Θα προκαλούσα ότι το οφείλουμε επίσης στους συνεργάτες μας να είμαστε ο καλύτερος συνεργάτης που μπορούμε να είμαστε.

Είτε έχετε έναν τακτικό, μακροχρόνιο συνεργάτη είτε είστε ζευγάρι με διαφορετικούς ανθρώπους σε κάθε βάρδια, πρέπει να μπορείτε να βασίζεστε στον συνεργάτη σας και εκείνοι σε εσάς.

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω απαριθμώντας μερικούς από τους σημαντικούς τρόπους με τους οποίους ένας συνεργάτης συμβάλλει σε μια καλά οργανωμένη κλήση, και στη συνέχεια, στο επόμενο άρθρο μου, θα επισημάνω μερικούς απλούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να κάνετε βήματα για να γίνετε καλύτεροι συνεργάτες.

1. ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το προφανές είναι η ασφάλεια. Είτε πρόκειται για μια σκοτεινή εθνική οδό είτε για περπάτημα σε μια ιδιωτική κατοικία, τουλάχιστον ένα ζευγάρι μάτια πρέπει να προσέχει για κινδύνους στη σκηνή, όπως αίμα και σωματικά υγρά, απροσδόκητα αιχμηρά αντικείμενα, ασταθή οχήματα, ολισθηρές επιφάνειες, όπλα ή άτομα στη σκηνή που μπορεί να μην έχουν κατά νου το συμφέρον σας.

Ένας παρατηρητικός συνεργάτης που δεν είναι στενόμυαλος στη φροντίδα των ασθενών είναι σημαντικός για να αποφύγετε τη ζημιά όταν δεν το περιμένετε.

Ορισμένες ομάδες παραϊατρικών ορίζουν έναν πρακτικό πάροχο που επικεντρώνεται στη φροντίδα του ασθενούς και έναν πάροχο που μένει ένα βήμα πίσω, προσέχοντας για την ασφάλεια κατά τη ρύθμιση του εξοπλισμού, τη λειτουργία της καρδιακής οθόνης κ.λπ.

Προφανώς, υπάρχουν φορές που και οι δύο συνεργάτες πρέπει να βρίσκονται στο πλευρό του ασθενούς, αλλά καταλαβαίνετε την ιδέα.

2. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

Την ώρα που ο συνεργάτης σας παραμένει πίσω και παρακολουθεί για την ασφάλεια της σκηνής, μπορεί επίσης να συγκεντρώνει σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με τη σκηνή για τον συνάδελφο που επικεντρώνεται στη φροντίδα του ασθενούς.

Για σκηνές τραύματος, θα πρέπει να καταγράφονται λεπτομέρειες σχετικά με τον μηχανισμό τραυματισμού, ενώ άλλες σκηνές μπορεί να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια ή την καθαριότητα του σπιτιού του ασθενούς, την παρουσία δοχείων φαρμάκων, μπουκαλιών αλκοόλ ή σύνεργα ναρκωτικών.

Ταιριάζουν οι λεπτομέρειες της σκηνής με την ιστορία που διηγείται ο ασθενής;

Αυτός ο συνεργάτης μπορεί επίσης να παίρνει συνεντεύξεις από μέλη της οικογένειας και άλλους μάρτυρες.

3. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ

Σε πολλά πληρώματα, οι συνεργάτες εναλλάσσονται ως βασικοί πάροχοι φροντίδας, ίσως σε κάθε δεύτερη κλήση ή σε κάθε βάρδια.

Εάν είστε ζευγάρι με έναν συνεργάτη που έχει διαφορετικό επίπεδο άδειας από εσάς, ίσως η αξιολόγηση και οι παρεμβάσεις που απαιτεί ο ασθενής να καθορίσουν ποιος συνεργάτης θα αναλάβει το προβάδισμα.

Ανεξάρτητα από αυτό, το γεγονός ότι δεν είστε “επικεφαλής” δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να μιλήσετε αν ο συνεργάτης σας χάνει ένα σημαντικό στοιχείο αξιολόγησης ή κατευθύνεται σε μια πιθανώς λανθασμένη θεραπευτική πορεία.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες και λεπτομέρειες που υπεισέρχονται στη λήψη αποφάσεων περίθαλψης και ένα άτομο μπορεί να μην είναι σε θέση να τα συγκεντρώσει όλα, ειδικά σε μια ταχέως κινούμενη σκηνή έκτακτης ανάγκης.

Το να μιλήσετε είναι το σωστό για τον ασθενή και ο καλύτερος τρόπος για να υποστηρίξετε τον σύντροφό σας.

4. ΑΝΥΨΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

Τώρα ήρθε η ώρα να μετακινήσετε τον ασθενή. Είτε τον σηκώνετε από το πάτωμα για να επιστρέψει στο κρεβάτι είτε για να τον μεταφέρετε στο ασθενοφόρο, ο συνεργάτης σας θα βασιστεί σε εσάς για να κάνετε το καθήκον σας για να μεταφέρετε τον ασθενή με ασφάλεια εκεί που πρέπει να πάει.

Επιπλέον, ένας έμπειρος συνεργάτης θα συνθέτει όλα όσα έχει παρατηρήσει σχετικά με τον ασθενή και τη σκηνή, ώστε να έχει ένα σχέδιο για τη μετακίνηση του ασθενούς και να είναι έτοιμος όταν έρθει η ώρα.

Τι εξοπλισμός θα χρειαστεί;

Θα πρέπει να καλέσετε πρόσθετη βοήθεια για την ανύψωση;

Ποια είναι η καλύτερη διαδρομή μέσα στο κτίριο για να αποφύγετε τις αιχμηρές γωνίες, τις στενές πόρτες, τα απότομα σκαλοπάτια ή το επικίνδυνο δάπεδο;

Οι συνεργάτες πρέπει επίσης να σκέφτονται αι με παρόμοιο τρόπο, να έχουν το ίδιο επίπεδο γνώσεων ή να έχουν το ίδιο είδος κατανόησης για την εκτέλεση της σωματικής ανύψωσης.

Η καλή επικοινωνία είναι σημαντική για την εφαρμογή ενός ασφαλούς σχεδίου, την ταυτόχρονη ανύψωση και την από κοινού αντίδραση όταν η ανύψωση δεν πάει όπως προβλέπεται.

5. ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ

Σίγουρα δεν είμαι ο πρώτος άνθρωπος που αναφέρει τη σημασία των καλών οδηγικών δεξιοτήτων, αλλά επειδή ξέρω ότι κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν ακόμη λάβει το μήνυμα, πρέπει να το επαναλάβω. Είναι πιθανώς ασφαλές να πούμε ότι δεν αρέσει σε πολλούς προνοσοκομειακούς διασώστες και γιατρούς να αποκαλούνται “οδηγοί ασθενοφόρων”, αλλά η καλή λειτουργία του ασθενοφόρου είναι πραγματικά μια σημαντική δεξιότητα.

Η ασφαλής μετάβαση από και προς τις κλήσεις δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί και η παροχή άνετης μεταφοράς στον ασθενή αποτελεί μέρος της βοήθειας προς τον συνεργάτη σας για την παροχή καλής φροντίδας.

Κάθε προνοσοκομειακός διασώστης και παραϊατρικός θα πρέπει να ξαπλώσει στο κρεβάτι ενώ το ασθενοφόρο οδηγείται στην πόλη. Θα αποκτήσετε μια νέα εκτίμηση για το πώς αισθάνεται ο ασθενής κάθε χτύπημα, στροφή και απότομη στάση. Συνυπολογίστε τον πόνο ή την ταλαιπωρία και την ανησυχία που μπορεί ήδη να αισθάνεται από την κατάστασή του και μπορείτε γρήγορα να καταλάβετε γιατί η καλή οδήγηση είναι μια σημαντική δεξιότητα του συνεργάτη.

Ας ελπίσουμε ότι οι συνεργάτες με τους οποίους συνεργάζεστε ελέγχουν όλα αυτά τα πεδία. Η ύπαρξη ενός καλού συνεργάτη μπορεί σίγουρα να κάνει τη βάρδια να κυλήσει πιο ομαλά.

Ομοίως, είστε καλός συνεργάτης για τα μέλη της ομάδας σας;

Όπως λένε στην ”άλλη πλευρά της λίμνης”, είστε ένας αγαπημένος “συνεργάτης” για τους ανθρώπους με τους οποίους μοιράζεστε ένα ασθενοφόρο;

Την επόμενη φορά θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εργαστείτε για να γίνετε καλύτερος συνεργάτης.

Μείνετε ασφαλείς εκεί έξω.

Σχετικά με τον συγγραφέα

Ο Michael Fraley έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας ως παραϊατρικός σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων, συμπεριλαμβανομένων των αεροδιακομιδών, του συντονιστή προνοσοκομειακής φροντίδας, του διευθυντή υπηρεσιών και εκπαίδευσης. Ο Fraley ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στο χώρο της προνοσοκομειακής φροντίδας ενώ απέκτησε πτυχίο στο Πανεπιστήμιο Texas A&M. Απέκτησε επίσης πτυχίο BA στη διοίκηση επιχειρήσεων από το Lakeland College. Όταν δεν εργάζεται ως παραϊατρικό προσωπικό ή ως συντονιστής ενός περιφερειακού συμβουλευτικού συμβουλίου τραύματος, ο Michael υπηρετεί ως δύτης δημόσιας ασφάλειας και εκπαιδευτής SCUBA στο βόρειο Wisconsin.

Πηγή: https://www.ems1.com/patient-handling/articles/be-the-best-partner-you-can-be-5Hy47L4z19NqK3Nc/?utm_source=facebook&utm_medium=referral

Παναγιώτης Σπανός

Προνοσοκομειακός Διασώστης

Πρόεδρος Διασωστών Ρόδου

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ