Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Αρθρογραφία και Δράσεις » Προνοσοκομειακή Φροντίδα » Μύθοι που καταστρέφουν το Σύστημα Προνοσοκομειακής Φροντίδας: ώρα να εξελίξουμε την προσέγγισή μας

Μύθοι που καταστρέφουν το Σύστημα Προνοσοκομειακής Φροντίδας: ώρα να εξελίξουμε την προσέγγισή μας

Αγκαλιάζοντας πιο έξυπνες, πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για να συμβαδίσουμε με τις εξελίξεις που βασίζονται σε αποδείξεις και αναδιαμορφώνουν το επάγγελμά μας

Από την Academy of International Mobile Healthcare Integration (AIMHI)

Σε έναν κόσμο όπου το EMS αλλάζει με ταχείς ρυθμούς, είναι σαφές ότι οι ξεπερασμένες πρακτικές δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις βασισμένες σε αποδείξεις εξελίξεις που αναδιαμορφώνουν το επάγγελμά μας.

Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου διαδικτυακού σεμιναρίου της Academy of International Mobile Healthcare Integration (AIMHI) – Myth Busters: Παροχή ιατρικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης – προσδοκίες έναντι της πραγματικότητας, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου πήραν θέση για τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματα Προνοσοκομειακής Φροντίδας πρέπει να προσαρμοστούν για να ξεπεράσουν τις αναποτελεσματικότητες και να αντιμετωπίσουν τις κρίσεις στελέχωσης και οικονομικής κρίσης μετωπικά.

Το μήνυμά τους ήταν σαφές: ήρθε η ώρα να σπάσουμε ορισμένους μακροχρόνιους μύθους για το Σύστημα Προνοσοκομειακής Φροντίδας και να αγκαλιάσουμε πιο έξυπνες και αποτελεσματικές στρατηγικές.

 Για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους

  1. Ήρθε η ώρα να ξεπεράσουμε τις ξεπερασμένες μετρήσεις επιδόσεων και να επικεντρωθούμε στα αποτελέσματα που πραγματικά έχουν σημασία
  2. Δώστε προτεραιότητα στους πόρους εκεί που πραγματικά χρειάζονται. Ο εξυπνότερος τρόπος ανάπτυξης σημαίνει καλύτερη φροντίδα
  3. Η διάσωση ζωών δεν σημαίνει πάντα να τρέχουμε παντού – η ασφάλεια προηγείται
  4. Ας ευθυγραμμίσουμε τις προσδοκίες μας με την επιστήμη
  5. Η αποτελεσματικότητα συν την εμπειρογνωμοσύνη ισοδυναμεί με καλύτερη φροντίδα των ασθενών – δεν χρειάζεται κάθε κλήση να αντιμετωπίζεται με προηγμένη υποστήριξη ζωής (ALS).

Καταρρίπτοντας τους μύθους

Μύθος αριθ. 1: Ταχύτερη ανταπόκριση ισοδυναμεί με καλύτερα αποτελέσματα

Για δεκαετίες, ζούμε με το χρονόμετρο, αλλά ο Δρ Kevin Mackey, ιατρικός διευθυντής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας του Σακραμέντο, αντιμετώπισε αυτόν τον μύθο κατά μέτωπο. Εξήγησε πώς η εμμονή με τους γρήγορους χρόνους απόκρισης προέρχεται από ξεπερασμένα πρωτόκολλα καρδιακής ανακοπής – όταν το να φτάσουμε γρήγορα εκεί ήταν ύψιστης σημασίας.

Αλλά σήμερα, με τους δημόσιους απινιδωτές να βρίσκονται παντού, τα περισσότερα επείγοντα περιστατικά δεν χρειάζονται φώτα και σειρήνες να ανάβουν μέσα σε λίγα λεπτά. Ο Mackey επεσήμανε ότι η σύγχρονη έρευνα δείχνει ότι τα σημεία αναφοράς των 4 και 8 λεπτών έχουν ελάχιστη σχέση με την έκβαση των ασθενών στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Ο Dr. Doug Kupas, ιατρικός διευθυντής του Geisinger Health, υποστήριξε αυτή την παραδοχή τονίζοντας ότι οι χρόνοι ανταπόκρισης είναι ένα μέτρο που περιορίζει και που παραβλέπει την πραγματική ποιότητα της περίθαλψης. Όπως το έθεσε ο Kupas, «πρέπει να αρχίσουμε να εστιάζουμε σε μετρήσεις που βασίζονται στα αποτελέσματα και μας λένε πραγματικά κάτι για την υγεία των ασθενών».

Μύθος αριθ. 2: Τα φώτα και οι σειρήνες πρέπει να είναι η προεπιλογή

Πόσες φορές έχουμε ανάψει τα φώτα και τις σειρήνες επειδή αυτό κάναμε πάντα; Αποδεικνύεται ότι το κάναμε λάθος. Τόσο ο Kupas όσο και ο Mackey επισήμαναν μελέτες που δείχνουν ότι ο χρόνος που εξοικονομείται με τη χρήση φώτων και σειρήνων είναι ελάχιστος – μόλις 30 δευτερόλεπτα έως 2 λεπτά. Αλλά οι κίνδυνοι; Είναι τεράστιοι.

Ο John (JP) Peterson, εκτελεστικός διευθυντής του Mecklenburg EMS, μοιράστηκε πώς ο οργανισμός του άλλαξε το σενάριο για την επείγουσα ανταπόκριση. Αφού μείωσε τη χρήση φώτων και σειρήνων από το 75% των κλήσεων στο 25%, είδε μείωση 15% στα ατυχήματα με ασθενοφόρα – και όλα αυτά χωρίς να επηρεαστούν τα αποτελέσματα των ασθενών. Σύμφωνα με τα λόγια του Peterson, «Πρόκειται για την ασφάλεια, τόσο για τα πληρώματα όσο και για την κοινότητα».

Μύθος αριθ. 3: Κάθε κλήση χρειάζεται παραϊατρικό προσωπικό

Η πεποίθηση ότι ένας παραϊατρικός πρέπει να είναι σε κάθε κλήση είναι μια άλλη ιερή αγελάδα του προνοσοκομειακού συστήματος φροντίδας που έχει καθυστερήσει πολύ για να τερματιστεί. Ο Kupas αμφισβήτησε αυτή την αντίληψη, εξηγώντας ότι η αποστολή προηγμένης υποστήριξης ζωής (ALS) σε κάθε κλήση δεν είναι απλώς περιττή – εξασθενίζει τις δεξιότητες των παραϊατρικών διασκορπίζοντας τους. «Πρέπει να συγκεντρώσουμε τους παραϊατρικούς σε περιπτώσεις υψηλής επικινδυνότητας, όπου η τεχνογνωσία τους είναι πραγματικά απαραίτητη», δήλωσε ο Kupas.

Ο Δρ Mackey πρόσθεσε ότι το σύστημα προνοσοκομειακής φροντίδας μπορεί να πάρει παράδειγμα από άλλα τμήματα του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης, όπως τα κέντρα τραυμάτων, όπου συγκεντρώνεται εξειδικευμένη φροντίδα για να διασφαλιστεί η επάρκεια και τα καλύτερα αποτελέσματα.

Επανασχεδιασμός του συστήματος: Η δημόσια εκπαίδευση είναι το κλειδί

Ο Peterson και ο Chip Decker, Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής Ασθενοφόρων του Richmond, τόνισαν και οι δύο ότι η αλλαγή του συστήματος δεν περιλαμβάνει απλώς μια μικροαλλαγή εδώ ή εκεί – απαιτεί έναν πλήρη επανασχεδιασμό, ειδικά όταν πρόκειται για την εκπαίδευση του κοινού. Το Mecklenburg EMS εφάρμοσε ένα κλιμακωτό μοντέλο απόκρισης, δίνοντας προτεραιότητα στους προηγμένους πόρους για τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις, ενώ επιτρέπει σε κλήσεις χαμηλότερης προτεραιότητας να λαμβάνουν μη επείγουσες ανταποκρίσεις. Η αποδοχή του κοινού ήταν ζωτικής σημασίας, και ξόδεψαν σημαντικό χρόνο για την εμπλοκή των τοπικών κυβερνήσεων, των κοινοτικών ομάδων και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, ώστε να διασφαλίσουν ότι όλοι κατανοούσαν γιατί αυτές οι αλλαγές ήταν απαραίτητες.

Ο Decker επανέλαβε αυτές τις σκέψεις, τονίζοντας ότι η ευθυγράμμιση των προσδοκιών της κοινότητας με τις τεκμηριωμένες πρακτικές του συστήματος δεν είναι απλώς έξυπνη – είναι απαραίτητη. Τόνισε ότι ο επανασχεδιασμός του συστήματος απαιτεί συχνά πολιτική υποστήριξη και εμπλοκή των ενδιαφερομένων μερών για να γίνουν μόνιμες αλλαγές.

Ο Tom Wieczorek, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Δημόσιας Ασφάλειας, το έθεσε ευθέως: πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα συστήματα προνοσοκομειακής φροντίδας προέρχονται από ξεπερασμένες αντιλήψεις που οδηγούνται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τις προσδοκίες του κοινού. «Πρέπει να εκπαιδεύσουμε το κοινό για το πώς μοιάζει πραγματικά η σύγχρονη προνοσοκομειακή φροντίδα- επειδή δεν είναι μόνο για να φτάσουμε γρήγορα», δήλωσε ο Wieczorek. Πρόκειται για ποιοτική φροντίδα και ασφαλή, αποτελεσματική παροχή υπηρεσιών.

 

Βασικά συμπεράσματα

  1. Επικεντρωθείτε σε μετρήσεις που βασίζονται στο αποτέλεσμα. Ήρθε η ώρα να σταματήσετε να κυνηγάτε το ρολόι και να επικεντρωθείτε σε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία – τα αποτελέσματα των ασθενών. Οι μετρήσεις απόδοσης πρέπει να αντικατοπτρίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας, όχι μόνο το πόσο γρήγορα εμφανιζόμαστε.
  2. Μειώστε την υπερβολική χρήση φώτων και σειρήνων. Τα φώτα και οι σειρήνες πρέπει να προορίζονται για τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις, όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει πραγματικά. Διαφορετικά, οι κίνδυνοι αντισταθμίζουν κατά πολύ τα οφέλη, τόσο για τα πληρώματα όσο και για το κοινό.
  3. Εφαρμόστε κλιμακωτά συστήματα απόκρισης. Τα προοδευτικά συστήματα φροντίδας υιοθετούν κλιμακωτά μοντέλα που διασφαλίζουν ότι ο σωστός πόρος αποστέλλεται στη σωστή κλήση. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την αποτελεσματικότητα αλλά και ενισχύει την ασφάλεια και μειώνει το κόστος.
  4. Επαναξιολογήστε το ρόλο της προηγμένης υποστήριξης ζωής (ALS). Δεν απαιτεί κάθε κλήση παραϊατρικό προσωπικό. Με τη συγκέντρωση της παραϊατρικής τεχνογνωσίας εκεί που χρειάζεται περισσότερο, διασφαλίζουμε ότι το σωστό επίπεδο φροντίδας είναι διαθέσιμο όταν έχει πραγματικά σημασία.
  5. Η δημόσια και πολιτική δέσμευση είναι ζωτικής σημασίας. Το μέλλον του συστήματος θα διαμορφωθεί από την αντίληψη του κοινού. Η εμπλοκή με τις κοινότητες και η εκπαίδευση των πολιτικών ηγετών σχετικά με τις πραγματικότητες του σύγχρονου συστήματος προνοσοκομειακής φροντίδας θα βοηθήσει να ανοίξει ο δρόμος για ουσιαστική, βιώσιμη αλλαγή.
  6. Λήψη αποφάσεων με βάση τα δεδομένα.
  7. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Τα συστήματα που υιοθετούν προσεγγίσεις βασισμένες στα δεδομένα θα δουν βελτιωμένη κατανομή πόρων, αποτελεσματικότητα και αποτελέσματα για τους ασθενείς. Ήρθε η ώρα να αφήσουμε τα αποδεικτικά στοιχεία να μας καθοδηγήσουν.

Η πορεία προς τα εμπρός

Το διαδικτυακό σεμινάριο Myth Busters ήταν ένα κάλεσμα για τους ηγέτες και τα συστήματα προνοσοκομειακής φροντίδας σε ολόκληρη τη χώρα. Η ώρα να αμφισβητηθεί το status quo είναι τώρα. Με την υιοθέτηση πρακτικών που βασίζονται σε αποδείξεις, τη μείωση της εξάρτησης από ξεπερασμένες μετρήσεις και την εκπαίδευση του κοινού, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα θα συνεχίσει να εξελίσσεται με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο των ασθενών όσο και των παρόχων. Το μέλλον έγκειται σε πιο έξυπνες, καθοδηγούμενες από δεδομένα προσεγγίσεις που δίνουν προτεραιότητα στα αποτελέσματα των ασθενών έναντι των ξεπερασμένων πεποιθήσεων.

Ας αποβάλλουμε λοιπόν αυτές τις ιερές αγελάδες και ας αγκαλιάσουμε μια νέα εποχή του συστήματος προνοσοκομειακής φροντίδας – μια εποχή όπου η τεχνογνωσία και η αποτελεσματικότητα οδηγούν την επιτυχία μας.

Πηγή: https://www.ems1.com/ems-management/myth-busting-ems-time-to-evolve-our-approach?utm_source=delivra&utm_medium=email&utm_campaign=EMS1-Daily-10-22-24&utm_id=7926581

Παναγιώτης Σπανός

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ